Ik kan niet inloggen, wat kan ik doen?

In dit artikel leggen we je graag uit wat je kunt doen wanneer het niet lukt om in te loggen. Zo kun je snel weer aan de slag in jouw account. 

In het artikel behandelen we de volgende onderwerpen:

Verschillende omgevingen

Wanneer je een MailBlue account aanmaakt, krijg je toegang tot twee omgevingen. De MailBlue omgeving en het klantportaal. In jouw MailBlue omgeving werk je kort samengevat letterlijk aan jouw e-mailmarketing en in het klantportaal beheer je jouw abonnement. In dit artikel leggen we je uitgebreid uit wat het verschil is. 

Het is belangrijk om te onthouden dat beide omgevingen andere doeleinden hebben en er ook op een andere manier ingelogd kan worden. Het hoeft niet zo te zijn, maar het kan voorkomen dat je voor beide omgevingen een ander wachtwoord / inloggegevens hebt. Het ligt er aan wat je hiervoor met de aanvraag hebt ingesteld. Mocht je niet kunnen inloggen, is het handig na te gaan of dit bij jou het geval is. 

Let op! Het klantportaal en de MailBlue omgeving zijn wel met elkaar verbonden. Je kunt in jouw klantportaal namelijk doorklikken om in te loggen in de MailBlue omgeving

Inlog problemen klantportaal 

Ervaar je inlogproblemen in het klantportaal (login.mailblue.nl) en heb je jouw wachtwoord en e-mailadres gecontroleerd? Dan zijn er een aantal dingen die je kunt proberen om jouw inlogprobleem te verhelpen. 


Krijg je de melding ‘Pop-up venster geblokkeerd’?

Probeer dan de blokkade van pop-ups in je browser uit te schakelen. Hieronder vind je een overzicht van hoe je dit in de browser Chrome kunt uitschakelen:

  • Open Chrome op je computer.
  • Klik rechtsboven op ‘Meer’ -> ‘Instellingen’.
  • Klik onder ‘Privacy en beveiliging’ op ‘Site-instellingen’.
  • Klik op ‘Pop-ups en omleidingen'.
  • Zet de instellingen bovenaan op ‘Toegestaan’.
Gebruik je Safari, dan kun je onderstaande stappen volgen:
  • Ga naar ‘Beveiliging instellingen’ (sneltoets Command + ,).
  • Of via ‘Safari’ -> ‘Voorkeuren’.
  • Hier kun je ‘Blokkeer pop-up vensters’ uitvinken.
  • Gebruik je de nieuwe versie van MacOS, dan kun je deze optie terugvinden onder 'Websites' -> 'Pop-upvensters' -> mailblue.nl -> 'Sta toe'

Loopt de browser vast of ervaar je andere problemen?

Vaak helpt het om de volgende stappen te doorlopen / zaken te proberen. 

  • Nog eenmaal volledig (zelf) uitloggen en opnieuw inloggen in MailBlue;
  • Cookie- en cachegegevens verwijderen;
  • Werken vanuit een andere browser (bij voorkeur Chrome);
  • De browser een keer opnieuw opstarten;
  • Inloggen via een incognito venster in plaats van een gewone browser;
  • Eventuele Chrome exstenties uitschakelen.

Je kunt ook de webbrowser een zogenoemde 'hard refresh' geven, middels de 'Command / Control + Shift + R' combinatie (afhankelijk of je met een Apple op Windows computer werkt).

Je kunt deze 'trucjes' ook toepassen bij problemen met inloggen in de MailBlue omgeving. 

Inlog problemen MailBlue omgeving

Kun je niet inloggen in de MailBlue omgeving, is het belangrijk om te checken of je het juiste wachtwoord en vooral de juiste gebruikersnaam gebruikt. 

Weet je jouw wachtwoord niet meer of twijfel je? Dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen via 'Wachtwoord vergeten'. 

Blijft de browser laden of ervaar je andere problemen, dan kun je de stappen hierboven ook voor deze omgeving doorlopen. 

Inlog problemen MailBlue Academy

Het duurt enkele dagen voordat jouw account in de Academy is aangemaakt. Op de eerste dag ontvang je veel informatie vanuit ons, daarom wachten wij altijd één extra dag met het versturen van informatie over de MailBlue Academy.

Wil je direct al toegang? Dan kun je hiervoor een ticket toesturen of chatten met ons Support Team

Contact het Support Team 

Hebben alle stappen in het artikel niet geholpen of ontvang je de melding dat er nog facturen open staan (die je al betaald hebt), dan kun je een (hoog) ticket insturen. Het Support Team pakt jouw vraag dan zo snel mogelijk op. 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 1