Hoe werken de abonnementsvormen bij MailBlue?

In dit artikel leggen we je graag uit hoe de abonnementstypes van MailBlue in elkaar steken. Tijdens het kiezen of up- of downgraden van jouw abonnement moet je namelijk rekening houden met 3 zaken. Het type abonnement, het aantal contacten en of je een jaar- of maandversie kiest. 

In dit artikel nemen we alle 3 de onderdelen uitgebreid met je door:

Het aantal contacten

Bij MailBlue werken we met abonnementen die (onder andere) gebaseerd zijn op het aantal contacten. Dit houdt in dat je (met uitzondering van extreem grote contactaantallen) onbeperkt e-mails kunt versturen, waarbij jouw abonnement staat op basis van het aantal actieve contacten wat je beheert. Onder een actief contact verstaan we een e-mailadres wat staat ingeschreven op minimaal één lijst. 

Daarbij is het belangrijk om te weten dat de abonnementsvormen een maximum aangeven. Kies je voor 1000 contacten, dan kun je maximaal 1000 actieve contacten beheren in je account. Ga je hier overheen, dan zal het account geblokkeerd worden. Je kunt te allen tijde upgraden ongeacht het abonnementstype wat je beheert. 

Heb je in jouw database bijvoorbeeld 300 contacten, dan kun je gaan voor een 500 abonnement. Beheer je 700 contacten, dan kun je kiezen voor de 1000 versie. Ons advies is redelijk ruimte te houden in je abonnementstype. Zo voorkom je dat je onverwacht moet upgraden of contacten moet verwijderen. 

Type abonnementen

Schaf je een abonnement aan of ga je upgraden, dan kun je kiezen tussen drie type abonnementen. Onder deze types verstaan we Lite, Plus en Professional. Hierbij is het minst uitgebreide en goedkoopste type Lite. Gevolgd door Plus en als laatste Professional. De mogelijkheden van een Lite abonnement zijn al erg ruim, maar ben je benieuwd wat het verschil is en wat je met de diverse types kunt? Klik dan hier

Lite is beschikbaar vanaf 500 contacten. 

Plus is beschikbaar vanaf 1000 contacten. 

Professional is beschikbaar vanaf 2500 contacten. 

Je vindt onze volledige prijzenpagina hier. Dit zijn de prijzen voor een volledig jaar. Verricht je een tussentijdse upgrade, dan wordt de prijs verrekend naar wat je betaald hebt en hoeveel resterende dagen er in jouw abonnementsperiode zitten. Bij de vernieuwing betaal je de volledige prijs. 

Verschil maand- en jaarversie

Bij het kiezen van jouw abonnement heb je bij het aanvragen de keuze tussen een jaar- of maandversie. De naam zegt het eigenlijk al een beetje. Kies je voor een maandabonnement, dan vernieuwt jouw abonnement iedere maand. Kies je voor een jaarversie, dan vernieuwt jouw abonnement eens per jaar. 

Dit lijkt eenvoudig, maar er zijn een aantal zaken belangrijk om te weten: 

  • Tijdens het vernieuwen van je abonnement betaal je voor een maand of jaar vooruit.
  • Het is altijd mogelijk om te downgraden, ongeacht je abonnementstype.
  • Bij tussentijds downgraden ontvang je nooit geld terug. Het nieuwe bedrag wordt doorgevoerd tijdens je eerstvolgende vernieuwing. Wil je dus gemakkelijk switchen/sneller voordeel hebben van jouw downgrade? Dan is het prettiger een maandabonnement te nemen. 
  • Je kunt altijd upgraden ongeacht welke versie (ook bij jaar dus). De upgrade wordt direct doorgevoerd.
  • Bij een upgrade wordt altijd verrekend wat je al betaald hebt en hoeveel resterende dagen/maanden er nog in jouw abonnementsperiode zitten. Vernieuwt jouw jaarabonnement bijvoorbeeld op 01-01 ieder jaar en upgrade je op 01-10, dan wordt verrekend wat je al betaald hebt op 01-01 + het aantal resterende maanden. Je betaalt in dit geval voor de resterende 3 maanden, waarbij wat je al betaald hebt ook verrekend wordt. Vernieuwt het abonnement op 01-01 weer, dan betaal je de volledige prijs voor dat type abonnement voor dat komende jaar. 
  • Om jouw gebondenheid en mindere flexibiliteit te belonen, zijn jaarversies goedkoper dan maandabonnementen. 
  • Wil je van een maandversie toch overstappen naar jaar, dan kan dit. Je kunt dit zelf inregelen via het klantportaal.  
  • Andersom (van jaar naar maand) is (bijna) niet mogelijk. Wens je dit toch, door bijvoorbeeld financiële redenen, dan kun je jouw verzoek uitzetten bij het Support Team. Pas wanneer je in de laatste maand van jouw jaarabonnement zit is het een optie jouw jaarversie door het support team te laten aanpassen naar een maandabonnement. De maand erop zal je abonnement dan vernieuwen naar een maandversie. 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0