Hoe kan ik mijn mailaccount koppelen aan CRM Deals?

Dit is alleen beschikbaar in het Plus of Professional account. 

Met MailBlue kan je meerdere Gmail, IMAP of Exchange mail accounts koppelen aan CRM Deals. Wanneer je dit gebruikt zullen e-mails van en naar automatisch synchroniseren naar de contactpersonen voor een 'open deal' in je MailBlue account. Deze e-mails worden toegevoegd aan de dealrecord van het contact en hun profielpagina onder hun activiteitenstroom. Deze functie synchroniseert geen e-mails van en naar de secundaire contactpersoon bij een deal. 

We raden je aan om je e-mailaccounts te koppelen aan de 'CRM Deals' om de communicatie met je contacten regelmatig en georganiseerd te houden. 

 

In dit artikel lees je meer over:

 

Let op!

Als je deze connectie wilt testen wanneer de installatie voltooid is, kan je gebruik maken van een testcontact met een ander e-mailadres dan het e-mailadres dat je gebruikt om verbinding te maken met CRM Deals. Wanneer deze twee e-mailadressen hetzelfde zijn, zullen e-mails niet synchroniseren. 

 

Koppel je Gmail account

  1. Klik op 'Deals' > 'Dealinstellingen' in het linker menu
  2. Onder het kopje 'E-mail accounts', klik op de knop 'Account toevoegen'
  3. Een venster verschijnt. Type je e-mailadres in het daarvoor bestemde veld en klik op 'Log in' knop
  4. Klik op het Google account welke je wilt verbinden met MailBlue 
  5. Geef je wachtwoord in en klik op 'Volgende'
  6. Bekijk de rechten en klik op 'Toestaan'

De dealinstellingen pagina zal opnieuw laden. Je e-mailadres is nu verbonden met je MailBlue account.

 

Koppel je IMAP account

  1. Klik op 'Deals' > 'Dealinstellingen' in het linker menu
  2. Onder het kopje 'E-mail accounts', klik op de knop 'Account toevoegen'
  3. Een venster verschijnt. Type je e-mailadres en klik op de 'Log in' knop
  4. Geef je wachtwoord in en klik op 'Log in'

De dealinstellingen pagina zal opnieuw laden. Je e-mailadres is nu verbonden met je MailBlue account. 

Wanneer deze verbonden is, proberen we alle eerdere e-mails die je hebt voor het primaire contact op een openstaande deal te synchroniseren. Dit zal tijdens de eerste verbinding plaatsvinden. Als je een nieuwe deal aanmaakt voor een nieuw contactpersoon, synchroniseert deze functie e-mails in de toekomst. Deze e-mails verschijnen in de deal-stroom van de contactpersoon. 

 

Koppel je Exchange account

Wanneer je een twee-factor- authenticatie hebt ingeschakeld voor je account, moet je een app-wachtwoord genereren. Gebruik Microsoft's instructions om te weten hoe. 

  1. Klik op 'Deals' > 'Dealinstellingen' in het linker menu
  2. Onder het kopje 'E-mail accounts', klik op de knop 'Account toevoegen'
  3. Een venster verschijnt. Type je e-mailadres en klik op de 'Log in' knop
  4. Klik op 'Inwisselen'
  5. Typ je wachtwoord en klik op 'Log in'

De dealinstellingen pagina zal opnieuw laden. Je e-mailadres is nu verbonden met je MailBlue account. 

Als je een foutmelding krijgt wanneer je wilt verbinden, probeer dan het volgende:

  • Specificeer je gebruikersnaam

Wanneer je e-mailadres anders is dan de gebruikersnaam waarmee je inlogt naar Windows, probeer dan je Windows gebruikersnaam. Om dit te doen, klik je op de link 'Geavanceerde Instellingen' in het venster en typ je je Windows gebruikersnaam in het veld 'Gebruikersnaam veranderen'. 

  • Kijk naar de naam van je server

De login kan de meeste servernamen automatisch detecteren, maar soms moet je de servergegevens handmatig invoeren. Wanneer je toegang hebt tot Outlook Web App voor je e-mail, is de servernaam die je ziet wanneer je inlogt de correcte servernaam. Als je niet zeker weet welke informatie je moet invoeren om je account aan MailBlue te koppelen, neem dan contact op met je serverbeheerder. 

  • Verbindingsproblemen

Als je de gegevens die je hebt ingevoerd correct zijn, maar het inloggen niet lukt, is er mogelijk een verbindingsprobleem. Zorg ervoor dat je geen servernaam hebt ingevoerd waarvoor VPN-toegang is vereist.

Wanneer je nog steeds problemen ervaart met het verbinden van je Exchange account met CRM Deals, neem dan contact op met het support team. 

 

Voorkeur e-mail account

Alleen beschikbaar voor het professional account. 

Het voorkeurs-e-mailaccount is standaard 'Van' e-mailadres dat wordt weergegeven op alle uitgaande één-op-één e-mails die vanuit een automatisering worden verzonden. 

Als je een voorkeurs-e-mail-account wilt maken:

  1. Klik op 'Deals' > 'Dealinstellingen' in het linker menu
  2. Verbind je e-mail account door gebruik te maken van bovenstaande opties
  3. Klik op 'Voorkeur E-mail Account' dropdown
  4. Klik op het e-mailadres dat je als standaard 'Van' e-mailadres wilt gebruiken.

Dit wordt automatisch opgeslagen

Om het voorkeursaccount te gebruiken i een uitgaande één-op-één e-mail, selecteer je %deal_owner_email% als het 'Van' e-mailadres. Dit bevindt zich in de actie 'Een één-op-één e-mail verzenden'. 

 

Privacy

Op de pagina 'dealinstellingen' staat een privacy optie die je voor elk verbonden e-mailaccount kunt instellen. Hier kan je het volgende kiezen:

  • Iedereen kan e-mails van dit adres zien > Toestaan of niet toestaan. 

Selecteer of je wilt dat andere gebruikers e-mails kunnen zien die zijn gekoppeld aan je openstaande deal of niet

  • Alleen ik kan e-mails van dit adres zien

Andere gebruikers kunnen zien of een e-mail voor je deal is verzonden of ontvangen. Ze kunnen de onderwerpregel of inhoud van de e-mail niet zien. 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0