[nieuwe designer] Hoe verstuur ik een e-mail / campagne

In dit artikel laten we je zien hoe je een campagne, ofwel een losse e-mail, kunt versturen. Kijk je liever de video, klik dan hier.

Voordat je een campagne kunt versturen moet je een lijst maken met contacten. Lees hier hoe.

Volg deze stappen om een campagne te versturen:

1. Klik in het menu op "Campagnes" en vervolgens rechts bovenin op "Maak een campagne":

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.01.41.png

2. In dit voorbeeld kiezen we voor een standaard/losse campagne. Hiermee kun je direct een e-mail versturen naar je contacten of deze inplannen. Selecteer "Standaard" en geef de campagne een naam. Klik vervolgens op "Volgende". Voor meer informatie over de type campagnes, klik hier.

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.07.17.png

3. Vervolgens kies je de lijst(en) waarnaar je de campagne wilt sturen. Zodra je een lijst selecteert krijg je de optie te zien om een segment aan te maken. Lees hier meer over segmenten aanmaken. Klik op "Volgende".

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.11.02.png

4. Vervolgens kies je het template dat je wilt gebruiken. Je kunt kiezen voor een van de standaard templates of eentje die je al eerder gebruikt hebt (onder het tabje "Vorige campagnes"). Kies een template en klik op "Volgende" of kies voor "Starten vanaf nul" voor een lege ontwerpomgeving.

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.14.00.png

5. Je kunt nu de campagne naar wens aanpassen. De e-mail bestaat uit diverse content blokken en  zogeheten "Structuren". Je kunt zelf nieuwe vakken toevoegen door deze rechts in het menu te selecteren en in de e-mail te slepen.

Om een vak weer te verwijderen, beweeg dan met je muis over het object. Vervolgens verschijnen er aan de rechterkant drie stipjes. Beweeg je over deze stipjes heen, dan zal er een menu uitvouwen waarin de meest rechtste optie een prullenbakje betreft. Kies dit prullenbakje wanneer je jouw item weer wil verwijderen.

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.17.32.png

 

Wanneer je op een vak klikt zie je diverse bewerk opties, zowel in het rechter menu als (in sommige gevallen) in de balk bovenaan de pagina. Elk vak heeft verschillende opties dus neem je tijd om deze goed uit te zoeken.

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.20.32.png

 

Niet alleen losse onderdelen kunnen bewerkt worden, maar ook gehele gedeeltes kun je opnieuw indelen, kopiëren, verplaatsen en verwijderen. Let hierbij goed op de groenen omlijning om te zien in welk object of welk onderdeel/gedeeltje je aan het werken bent. Daarbij is het ook mogelijk "Structuren" te kiezen en op die manier de indeling van jouw campagne aan te passen/in te vullen. 

Screen_Recording_2022-05-05_at_04.56.47_PM.gif

 

Ook jouw mobiele versie kan nu afzonderlijk worden aangepast. Hiervoor kies je in het rechtermenu voor "Uiterlijk" -> "Mobiel formatteren" -> klap het menu uit middels het pijltje. 

Schermafbeelding_2022-05-05_om_16.31.06.png

 

Om het onderwerp, afzend- en antwoordadres en de pre-header tekst van de campagne aan te passen, klik rechts bovenin op het tandwieltje.

Screen_Recording_2022-05-05_at_04.45.48_PM.gif

 

Zodra je klaar bent, klik op "Volgende".

6. Je krijgt nu een samenvatting van je campagne. In dit scherm kun je:

  • De naam van het bericht, de onderwerpregel en afzender informatie aanpassen
  • Open/lezen van tracking aan- of uitzetten
  • Link tracking aan- of uitzetten
  • Antwoord tracking aan- of uitzetten
  • Google Analytics aan- of uitzetten
  • Je e-mail inplannen
  • Test e-mails versturen
  • Een preview van je campagne bekijken
  • De spam check bekijken

Klik zodra je klaar bent op "Verzend nu". Als je de e-mail hebt ingepland voor een later moment dan staat er "Afronden".

Schermafbeelding_2022-05-05_om_17.01.22.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0