Wat gebeurt er met uitschrijvingen vanuit een losse campagne?

Contacten kunnen zich te allen tijde uitschrijven. Dit kan via een e-mail uit jouw automatisering, maar ook via een losse campagne. Je vraagt je natuurlijk af wat er gebeurt met deze uitschrijvingen! Wij geven je graag in dit artikel meer informatie over de uitschrijvingen vanuit een losse campagne

Als een contact zich uitschrijft middels een campagne zal het contact worden uitgeschreven voor alle lijsten waarnaar de campagne verstuurd is, en het contact uiteraard op staat. Het contact wordt van alle lijsten uitgeschreven, omdat het systeem niet kan achterhalen voor welke specifieke lijst het contact zich graag wil uitschrijven met zijn/haar afmelding via de losse campagne. 

Een voorbeeld: je verstuurt de campagne naar 5 lijsten. Op drie van deze lijsten staat het voorbeeldcontact ingeschreven. Namelijk op de lijst nieuwsbrief, webinar en e-book. Schrijft het contact zich uit via deze campagne? Dan wordt het contact van de drie lijsten (nieuwsbrief, e-book en webinar) uitgeschreven. Dit zijn namelijk de lijsten waarnaar de campagne o.a. verstuurd is én waar het voorbeeldcontact op stond. 

Om te voorkomen dat je contacten zich van meerdere lijsten zullen uitschrijven, is het slim om campagnes naar zo min mogelijk lijsten te sturen. Je kan bijvoorbeeld ook een lijst 'alle klanten' aanmaken. Als alle contacten op één lijst staan, hoef je de campagne naar slecht één lijst te sturen. Schrijven contacten zich uit, dan schrijven zij zich ook maar voor 1 lijst uit, wat maakt dat jouw uitschrijvingspercentage zo laag mogelijk blijft. 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0