Waarom kan ik mijn bestanden in de Content Manager niet uploaden?

Vervelend dat je problemen ervaart met het uploaden van bestanden! Gelukkig hebben we bij MailBlue een aantal tips waardoor je de oorzaak kunt herkennen en deze vervolgens kunt oplossen. 

Waarom krijg ik de melding "The Content Manager only supports JPEG, PNG, GIF, and PDF files."?

Het ontstaan van deze melding ligt veelal aan de volgende oorzaken:

  • Safari ondersteunt de nieuwe Content Manager niet voldoende (op dat moment)
  • Je hebt een bestand in een andere bestandsvorm opgeslagen
  • Het bestand wat je probeert toe te voegen is te groot

De Content Manager i.c.m. Safari

Doordat de Content Manager niet geheel geschikt is voor Safari, resulteert dit er in dat het systeem niet de mogelijkheid krijgt afbeeldingen/bestanden te uploaden. Je kunt in dit geval (tijdelijk) gebruikmaken van de browser Chrome. We raden in het algemeen aan Chrome te gebruiken wanneer je in jouw MailBlue account, en dus in de Content Manager werkt. 

Foutieve bestandsvorm

Wat ook een oorzaak van de foutmelding kan zijn is het uploaden van een foutieve bestandsvorm. Was jouw afbeelding bijvoorbeeld van origine een .PNG, maar heb je deze opgeslagen als .JPEG dan werkt de Content Manager niet. Je zult de afbeelding in dit geval weer moeten opslaan als .PNG, om deze te kunnen uploaden. De Content Manager is zo ingesteld dat tegenstrijdige informatie als deze niet wordt opgenomen. 

Bestand is te groot

De bestanden die je kunt toevoegen aan de Content Manager dienen kleiner te zijn dan 10MB. Is het bestand groter dan 10MB? Dan kan deze niet worden toegevoegd. 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0