Hoe exporteer ik accounts vanuit MailBlue?

De functie accounts is beschikbaar voor Plus en Professional abonnementen. Deze functie is niet beschikbaar voor Lite accounts. 

Je kunt de knop "Export" gebruiken om jouw accounts te exporteren naar een .CSV bestand. Als je dit doet, kun je accountgegevens buiten je MailBlue-account aanpassen. Houd er rekening mee dat je toestemming nodig hebt om accounts te exporteren. 

In dit artikel komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Accounts exporten
Een accountexport downloaden via de pagina Status importeren/exporteren
Account-exportgeschiedenis bekijken

Accounts exporteren

Je kunt accounts, zoals eerder genoemd, exporteren naar een .CSV bestand. Iedere export bevat een link waarin je resultaten kunt downloaden. Deze bevindt zich op de pagina Status importeren/exporteren in je account. De downloadlinks verlopen na 30 dagen. 

1. Klik op "Contacten" in het linkermenu.
2. Klik op de optie "Accounts" in het submenu. 
3. Klik op knop "Exporteren" boven aan de pagina Accounts. 

Schermafbeelding_2022-02-14_om_11.48.06.png

De export zal direct worden gestart en kun je downloaden in de vorm van een .CSV bestand. Je kunt deze optie wegklikken of het venster eventueel sluiten. Wanneer de export compleet is, kun je deze downloaden bij resultaten. Deze resultaten worden getoond in "Instellingen", onder het kopje "Status importeren/exporteren".

Een accountexport downloaden via de pagina Status importeren/exporteren

Nadat je een export in gang hebt gezet, heb je toegang tot de downloadlink via de status-pagina. Deze downloadlink verloopt 30 dagen nadat je de export hebt uitgevoerd. 

1. Klik op "Instellingen".
2. Kies in het submenu voor de optie "Status importeren/exporteren"
3. De statuspagina wordt geladen. Klik op het tabblad "Export". 
4. Klik op de knop "Download" en kies het juiste bestand. 

Het .CSV bestand bevat alle aangepaste accentvelden en de volgende standaard accountvelden:

- Account ID
- Gebruikersnaam
- Website
- Datum en tijd van wanneer het account is aangemaakt
- Bijgewerkte datum en tijd
- Beschrijving
- Adres 1
- Adres 2
- Stad
- Staat of provincie
- Postcode
- Land
- Aantal werknemers
- Jaarlijkse omzet
- Industrie 

Account-exportgeschiedenis bekijken

Op de statuspagina worden alle importen en exporten van jouw account weergegeven. Houd er rekening mee dat je toestemming nodig hebt om accounts te exporteren en informatie vanuit deze accountexport op de pagina te bekijken. 

1. Klik op "Instellingen".
2. Kies in het submenu voor de pagina "Status importeren/exporteren".
3. De statuspagina wordt geladen. Klik op het tabblad "Export". 

Op de pagina Export wordt de volgende informatie weergegeven voor elk exportbestand:

- Dag, datum en tijd van de export
- Accountgebruiker die de export heeft gestart
- Type export (vanuit Deals of Accounts)
- Aantal records in de export
- Vervaldatum van het exportbestand
- Exportstatus 
- Downloadlink voor het exporteren

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0