Hoe gebruik je filter- en zoekopties op de overzichtpagina van Accounts?

Deze functie is alleen beschikbaar voor Plus en Professional abonnementen. 

Op de overzichtpagina van Accounts kun je jouw zakelijke accounts filteren op standaard- en aangepaste velden. Met behulp van filters kun je snel zien welke accounts voldoen aan de gestelde criteria die je hebt ingesteld. Naast filteropties, kun je ook zoeken naar specifieke zakelijke accounts.

In dit artikel bespreken we het volgende:

Hoe filter je accounts?

In het overzicht kun je een filterknop gebruiken om een lijst met zakelijke accounts te bekijken die voldoen aan specifieke voorwaardes. 

Dit doe je als volgt:

  1. Klik op 'Contactpersonen' in het linkermenu. 
  2. Kies voor de optie 'Accounts'
  3. Klik op de knop 'Een filter toevoegen'. 
  4. Klik op 'Algemene details' en kies een veld waarop je wil filteren. 
  5. Type de veldwaarde in die je wil gebruiken of kies voor een standaard voorwaarde. 
  6. Je hebt de mogelijkheid om te filteren op 'accounteigenaar'
  7. Gebruik de knop 'Toepassen' om jouw zoekopdracht uit te voeren. 

De pagina wordt nu geladen met accounts die voldoen aan de gestelde voorwaarde(n). 

Beperk je resultaten met meerdere filters

Je kunt meer dan één filter gebruiken om je resultaten te verfijnen. Wanneer je meer dan een filter gebruikt, dan toont het systeem alleen accounts die aan alle ingestelde criteria voldoen. 

Volg de stappen 1-7 hierboven om meer dan één filter te gebruiken. Nadat de pagina de resultaten heeft weergegeven, klik je nogmaals op de knop 'Een filter toevoegen' en volg je dezelfde stappen opnieuw. Blijft dit doen totdat je alle gewenste filters hebt toegepast. 

Verwijder een of meerdere filters

Gebruik je meerdere filters, dan kun je een filter verwijderen om het resultaat weer te verbreden. Klik hiervoor op het kruisje naast de filter die je wilt verwijderen. 

een_filter_toevoegen.png

Accounts filteren op accounteigenaar

De optie om een accounteigenaar te selecteren geeft je de mogelijkheid om enkel accounts naar boven te halen die door een bepaald persoon worden beheerd.

Om deze optie te gebruiken kun je de volgende stappen volgen:

  1. Klik op 'Contacten' in het linkermenu van MailBlue
  2. Ga naar 'Accounts' in het submenu
  3. Gebruik de accounteigenaar kiezer. 
  4. Selecteer de naam van de gewenste accounteigenaar

    Schermafbeelding_2022-02-07_om_12.27.44.png

Zakelijke accounts zoeken op naam

Het zoekveld dat getoond wordt op de overzichtspagina zoekt naar alle accounts die de ingevulde zoekterm in de accountnaam bevatten. 

accounteigenaar.png

Om deze optie te gebruiken, kun je de volgende stappen volgen:

  1. Klik op de zoekbalk
  2. Type de naam van het account dat je wilt zoeken. Je kunt de volledige accountnaam of een deel hiervan intypen. 
  3. Druk op Enter
  4. De pagina zal de accounts die overeenkomen aan de zoekcriteria naar boven halen en tonen. 

Het is ook mogelijk filters te combineren en daarmee te zoeken. Je kunt zowel filters instellen als het zoekveld gebruiken om de lijst met accounts te verfijnen. Pas je dit tegelijk toe, dan zoekt het systeem accounts die aan alle criteria voldoen. 

Resultaten exporteren

Je kunt zoekresultaten rechtstreeks vanaf de pagina accountoverzicht exporteren naar een CSV-bestand. 

  1. Gebruik de filters of zoekfunctie om de gewenste accounts naar boven te halen.
  2. Klik op de functie 'Exporteren' in het overzicht. 

    Exporteren_resultaten.png

  3. Er verschijnt een bevestigingsvenster. Klik op de knop 'Klik hier om het proces te bekijken'
  4. Vervolgens kun je navigeren naar 'Instellingen'. Klik in het submenu op 'Status importeren/exporteren' en navigeer vervolgens naar het onderdeel 'Export'

    Status_exporteren.png

  5. Klik op de knop 'Download' om het CSV-bestand te downloaden.

     Schermafbeelding_2022-02-07_om_13.22.21.png

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0