Waarom vragen we soms waar je contacten vandaan komen?

Op basis van een hoge spam rate, kan het zo zijn dat je account door ons technisch team aan een nader onderzoek wordt onderworpen. Voor dit onderzoek worden enkele vragen gesteld die betrekking hebben op het verzamelen van contacten in je account.

Er wordt een beoordelingsproces doorlopen om zo de leverbaarheid van je campagnes en automatiseringsmails te optimaliseren. Dit onderzoek is onderdeel van het goedkeuringsproces van je account en kan daardoor niet worden omzeild. 

In dit artikel behandelen we:

Ben je benieuwd welke factoren een hoge spam rate kunnen veroorzaken? Klik dan hier.

 

Wat voor vragen kun je verwachten?

Vragen die door ons technisch team worden gesteld, hebben betrekking op de opbouw van je mailinglijst en de campagnes/automatiseringsmail die je hebt uitgesteld. Deze vragen vormen een situatieschets in het beoordelingsproces. 

Voorbeelden van enkele vragen die je kunt verwachten, vind je hieronder. 

  • Hoe heb je jouw contactenlijst opgebouwd? Hoe kom je aan deze contactenlijst?
    Voorbeelden zijn formulier op website, connecties via LinkedIn, visitekaartjes, etc. 
  • Kan je aantonen dat deze contacten toestemming hebben gegeven om gemaild te worden? 
  • Hoe vaak stuur je e-mails naar e-mailadressen die niet zijn geopend in afgelopen 6 maanden?
  • Hoe vaak test je nieuwe onderwerpregels en inhoud?
  • Hebben er wijzigingen of gebeurtenissen plaatsgevonden dat geleid kan hebben tot een hoog aantal spamklachten?

 

Waarom worden deze vragen gesteld?

De vragen die vanuit het technisch team gesteld worden, zijn bedoeld om een beter beeld te krijgen van je account. Het uiteindelijk is doel is om de leverbaarheid van je e-mails te beschermen. Deze leverbaarheid is een belangrijk onderdeel van jouw e-mailmarketing en zendreputatie. 

De antwoorden die gegeven worden gedurende het onderzoek, worden verwerkt als een interne notitie in je account. Met deze notitie worden gelijksoortige meldingen en vertragingen in de toekomst voorkomen. Het onderzoeksproces zal hiermee slechts een enkele keer plaatsvinden voor je account. 

Meer over het belang van een goede leverbaarheid, vind je in dit artikel

 

Spam meldingen voorkomen

Een hoge spam rate is in veel gevallen te voorkomen met de juiste instellingen of door preventief campagnes en automatiseringsmails na te kijken. Instellingen om rekening mee te houden zijn:

Daarnaast is het goed om de interne spam check na te kijken en/of de mail-tester een check uit te laten voeren. Alle mogelijkheden verlaten je spam rate en komen dus jouw leverbaarheid ten goede. 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0