Hoe importeer ik accounts met een CSV bestand?

Accounts zijn beschikbaar bij een Plus en Professional account. 

Je kan de importtool gebruiken om accounts uit een CSV-bestand te importeren in je MailBlue account. Misschien wil je dit doen als je eerder een ander platform gebruikte en bent overgestapt naar MailBlue.

In dit artikel: 

Let op: 

  • Accountbeheerders hebben toegang tot deze functie. Alle andere gebruikersgroepen moeten toestemming hebben om deze functie te gebruiken
  • De importtool werkt alleen met CSV-bestanden
  • De maximale bestandsgrootte voor het importeren is 100 MB
  • Aangepaste accountvelden moeten worden geconfigureerd in MailBlue voordat ze worden geïmporteerd

Vereisten voor accountimport CSV-bestand

  • Accountnaam of ActiveCampaign-account-ID moet in uw bestand worden opgenomen
  • Datumvelden moeten dit formaat hebben: JJJJ-MM-DD
  • Meerdere waarden voor een veld moeten worden gescheiden door een komma(s): Optie 1, Optie 2
  • Verwijder regeleinden. Het opnemen van regeleinden in veldwaarden kan ertoe leiden dat de import mislukt

Hoe je accounts importeert in MailBlue

1. Klik op "Contacten" in het linkermenu.

2. Klik op "Accounts".

3. Klik op het onderste streepje naast de knop "Een account toevoegen".

4. Klik op de optie "Accounts importeren".

mceclip0.png

5. Er verschijnt een pop up "Accounts importeren". Klik op de knop "Bestand selecteren".

mceclip1.png

6. Klik op het CSV-bestand dat je wilt importeren. Het bestand wordt geüpload. 

7. Wijs kolommen uit je bestand toe aan velden in MailBlue. Houd er rekening mee dat we zullen proberen velden automatisch toe te wijzen op basis van de koppen in je bestand. In de kolom veldwaarden aan de rechterkant ziet je een voorbeeld van veldwaarden.

Als je velden wilt toewijzen, klik je op elke vervolgkeuzelijst met MailBlue-veldnamen om deze toe te wijzen aan een kolom in je bestand. Je kan slechts één kolom aan één veld toewijzen.

8. Als je op het menu "Geavanceerde opties" klikt, kan je:

  • Standaardwaarden gebruiken voor verplichte velden die leeg zijn gelaten in je bestand.
    Als je geen waarde opgeeft voor verplichte velden in je bestand, of als je de standaardwaarde-optie niet toepast, wordt het record overgeslagen door de import. 
  • Bestaande gegevens overschrijven als kolommen in je CSV-bestand leeg zijn.
    Deze staat standaard op 'Uit'. Dit betekent dat bestaande gegevens niet worden overschreven door lege waarden in je CSV-bestand. Als je bestaande gegevens wilt overschrijven met lege velden uit je bestand, klik jeop de schakelaar om deze in de "Aan"-positie te zetten.

9. Als je klaar bent, klik je op de knop "Importeren".

Het bestand wordt geïmporteerd in je MailBlue account. Je kan de pagina sluiten of wegnavigeren terwijl het importeren wordt uitgevoerd.

 

Resultaten van accountimport bekijken

Op de pagina Importstatus worden alle account- en dealimports weergegeven die u in uw account hebt uitgevoerd. Houd er rekening mee dat u toestemming nodig heeft om accounts of deals te importeren om toegang te krijgen tot deze pagina.
Elke account- en dealimport bevat de volgende informatie:

  • Bestandsnaam
  • Datum importeren
  • Geïmporteerd door (geeft de accountgebruikersnaam weer van de persoon die de import heeft uitgevoerd)
  • Status van import (Voltooid of Mislukt)
  • Type import (Deal of Account)
  • Aantal rijen met fouten
  • Foutbestand om te downloaden (alleen beschikbaar als rijen fouten bevatten)

Om de importstatuspagina te vinden:

1. Klik op "Instellingen" in het linkermenu.
2. Klik op "Importstatus".

 

Laat account importproblemen zien 

Als er fouten zijn opgetreden bij het importeren, geven we het nummer of de rijen in je bestand weer die een fout bevatten. We leveren ook een CSV-bestand met fouten dat je kan downloaden. Je kan deze download gebruiken om meer te weten te komen over welke rijen niet zijn geïmporteerd en waarom. Deze informatie bevindt zich op de pagina Importstatus van je MailBlue-account.

mceclip0.png

Foutmelding in het bestand kan zijn:

Account-ID niet gevonden
Deze fout verschijnt als je de account-ID hebt toegewezen en er geen exacte overeenkomst was in MailBlue. 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0