Hoe werken de wachtvoorwaarden in een automatisering?

Binnen een automatisering kun je wachtstappen toevoegen, om de timing van je berichten naar wens aan te kunnen passen. Je kunt contacten voor een bepaalde tijd laten wachten bij deze stap. Stel je wilt dat ze pas na twee dagen een volgende mail krijgen, dan kun je bij de wachtstap aangeven dat ze twee dagen moeten wachten voordat ze naar de volgende stap gaan. 

Je vindt deze optie onder 'Voorwaarden en werkstroom':

mceclip0.png

Je krijgt vervolgens de keuze uit twee soorten wachtstappen:

mceclip1.png

1. Wacht een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 5 minuten, 2 dagen, 1 week).
2. Wacht totdat er aan een bepaalde voorwaarde wordt voldaan óf totdat het een specifieke datum is (vooraf door jou aangegeven). Hiermee kun je bijvoorbeeld aangeven dat een contact pas naar de volgende stap mag zodra een bepaalde actie is uitgevoerd; zoals op een link geklikt.

Je kunt binnen de tweede voorwaarde stap eventueel nog een tijdslimiet toevoegen:mceclip0.png

Dit zal betekenen dat contacten doorstromen zodra aan de conditie wordt voldaan (in dit geval zodra een contact de tag 'aankoop' krijgt) en anders stromen ze alsnog automatisch door na de door jou ingegeven tijdslimiet. Het doorstromen gebeurt dan dus ongeacht of ze aan de condities hebben voldaan of niet, op basis van de ingestelde tijdslimiet.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0