De Deep Data integratie met BigCommerce is beschikbaar voor Plus en Professional accounts.
De integratie configureren in je MailBlue account
1. Klik links onderin het menu op "instellingen"
2. Klik vervolgens op "integraties"
3. Klik op "integratie toevoegen"
4. Selecteer "BigCommerce"
5. Vul hier je BigCommerce domeinnaam in en klik op vervolgens op "verbinden"
6. Je wordt hierna doorverwezen naar jouw BigCommerce omgeving waar je gevraagd wordt de connectie te autoriseren.
Van nu af aan worden alle geplaatste orders direct gesynchroniseerd naar MailBlue. Contacten die via deze integratie binnen komen krijgen de tag 'bigcommerce-customer' mee. Alle contacten die een order plaatsen komen terecht in je MailBlue account, ongeacht of zij een vinkje hebben geplaatst bij 'Marketing toestaan' of niet. Aangezien een order meteen gesynchroniseerd wordt naar MailBlue zal dit gelden voor contacten met iedere status. Dit geldt dus ook voor orders waarvan de status betaling mislukt of teruggestort is. Checkouts door 'gasten' in je shopomgeving zullen niet gesynchroniseerd worden naar MailBlue.
Dit zijn de velden die vanuit BigCommerce terecht zullen komen in MailBlue onder de contactinformatie:
BigCommerce velden | MailBlue velden |
Customer First Name | First Name |
Customer Last Name | Last Name |
Customer Email | |
Product Name | Product Name |
Product Category | Product Category |
Product ID | Product ID |
Order Total | Order Total |
Order Currency | Currency |
Order Shipping Method | Order Shipping Method |
Order Date | Order Date |
Orders uit verleden inladen
Je kunt historische orderdata uit je BigCommerce inladen bij MailBlue. Gesynchroniseerde orders uit het verleden zullen geen automation trigger met 'doet een aankoop' activeren.
Om de historische data in te laden, volg deze stappen:
- Klik links onderin het menu op "instellingen".
- Klik op "integraties".
- Klik op de verbonden BigCommerce winkel.
- Klik vervolgens op de "synchroniseer historische data" knop.