Hoe kan ik het e-mailkanaal van Gesprekken (Conversations) instellen?

Belangrijke mededeling: Conversations-functie

Let op: Vanaf heden is het niet langer mogelijk om de Conversations-functie nieuw af te nemen binnen MailBlue. Bestaande klanten die momenteel gebruik maken van Conversations kunnen de functie blijven gebruiken zoals gewoonlijk. 


Wanneer je start met Gesprekken staat het e-mail kanaal automatisch aan. Dit houdt in dat een bezoeker bij het versturen van een chat bericht ook zijn/haar e-mailadres kan achterlaten. Je kunt dan rechtstreeks vanuit een gesprek e-mails naar de bezoeker sturen. Bijvoorbeeld wanneer de bezoeker offline is of wanneer je een opvolg mail wil sturen.

Daarnaast kun je ook een custom e-mailadres aanmaken die je kunt gebruiken om e-mails die naar jou worden verstuurd door te sturen naar je Gesprekken inbox. Zo behoud je al het contact, zowel chat als mail, binnen de Gesprekken inbox.

In dit artikel bespreken we het volgende:

  1. Hoe je bij je het e-mailkanaal komt.

  2. Hoe je een standaard onderwerpregel instelt.

  3. Hoe je jouw afzender naam wijzigt.

  4. Hoe je een custom e-mailadres kunt aanmaken om mails mee naar de Gesprekken inbox door te sturen.

Belangrijk:

  1. Enkel de admin in het account kan de instellingen van Gesprekken wijzigen.

  2. Om een bezoeker via Gesprekken een mail te sturen, dient hij/zij eerst een e-mailadres achter te laten.

  3. E-mails die je verstuurt vanuit Gesprekken dienen niet voor marketing.

  4. Iedereen binnen het Gesprekken account die de rol van 'agent' heeft, kan e-mails inzien en hier op reageren.

Toegang tot het Gesprekken/Conversations e-mailkanaal

Het e-mail kanaal kan aangepast worden onder instellingen.

  1. Klik links in het menu op 'Instellingen'.
  2. Klik op 'Gesprekken'.
  3. Klik op 'Kanalen'.

Het e-mailkanaal staat automatisch aan, maar kun je door middel van de toggle uitzetten.

Afbeelding_1.png

Standaard onderwerpregel instellen

Voor elke mail die je vanuit Gesprekken verstuurd kun je een standaard onderwerpregel instellen. Bijvoorbeeld: "Opvolging nav chat". Ook al heb je een standaard onderwerp ingesteld, je kunt dit altijd per mail nog aanpassen.

Je kunt de onderwerpregel instellen onder 'Standaard onderwerpregel'. Je kunt hier automatisch een timestamp van het gesprek meegeven (conversation date). Om deze te verwijderen klik je op het kruisje, als je hem weer wilt toevoegen klik je op 'Tijdstempel van bericht toevoegen'.

Afbeelding_2.gif

Afzender instellen

Om de afzender in te stellen, ofwel de naam die de ontvanger achter 'van:' te zien krijgt in de mail, dien je deze in te voeren bij 'van naam'. Wanneer je AGENT_NAME hier neer zet, dan wordt automatisch de naam getoond van de agent die de mail verstuurd.

Afbeelding_3.png

Custom doorstuur adres aanmaken

In Gesprekken kun je een e-mailadres aanmaken waarmee je inbound e-mails naar je Gesprekken inbox kunt doorsturen. Let er op: zodra dit e-mailadres is aangemaakt, kan deze niet meer gewijzigd worden.

Je kunt bijvoorbeeld:

  • Mails die je ontvangt in je eigen inbox door laten sturen naar de Gesprekken inbox.
    Zodra de mail is doorgestuurd, kun je deze inzien in je inbox en ook een antwoord sturen. De e-mail conversaties worden ook zichtbaar in het profiel van je contacten (onder Gesprekken). Wanneer een e-mail van een persoon die nog niet bekend is in jouw MailBlue account wordt doorgestuurd, dan wordt er een nieuw profiel aangemaakt.
  • Antwoorden op je campagnes en automation e-mails door laten sturen naar de Gesprekken inbox.
    Je kunt je custom e-mailadres invoeren bij het 'antwoordadres' bij je campagnes en automation mails. Zo komen reacties direct in je Gesprekken inbox terecht. Let er op dat antwoord-tracking dan wel ingesteld moet staan.

Om het doorstuur adres aan te maken, dien je een username en je domein in te voeren. Aan het einde wordt automatisch 'ac-inbox.com' toegevoegd. Dit kun je niet wijzigen.

Klik op 'Opslaan'.

Afbeelding_4.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0