Belangrijke mededeling: Conversations-functie
Let op: Vanaf heden is het niet langer mogelijk om de Conversations-functie nieuw af te nemen binnen MailBlue. Bestaande klanten die momenteel gebruik maken van Conversations kunnen de functie blijven gebruiken zoals gewoonlijk.
Wanneer je de rol van 'agent' hebt kun je reageren op chats en e-mails die binnenkomen in je Gesprekken inbox.
Alle 'agenten' kunnen berichten inzien en hierop reageren. Zodra iemand een bericht heeft geopend, staat deze als 'gelezen' gemarkeerd. Wanneer een agent een bericht als 'compleet' markeert, is dit zichtbaar voor alle agenten.
Chat berichten beantwoorden
Wanneer een chat bericht binnenkomt, zie je een rood stipje bij het Gesprekken icoontje in je menu. Zo weet je dat je een ongelezen bericht hebt. Het bericht verschijnt ook tussen je berichten in je Gesprekken inbox. Als hier een groen stipje bij staat, betekent het dat dit contact nog online is.
Je kunt reageren met een chat bericht of een e-mail. Gesprekken heeft automatisch de chat functie aanstaan wanneer een contact nog online is.
Reageren per chat
- Klik op het bericht in het menu om het te openen.
- Het bericht wordt zichtbaar. Zorg ervoor dat 'Chat' geselecteerd is als kanaal:
- Typ je bericht en klik op 'Verzenden'.
Je bericht wordt vervolgens voor de bezoeker zichtbaar in de chat. Hij/zij kan dan weer reageren. Het 'Chat' label onder je bericht laat zien dat de berichten die je in je overzicht ziet via de chat zijn verstuurd.
Wanneer de bezoeker niet meer online is, kun je ook via de mail reageren.
Reageren per mail:
- Klik op de kanaal drop-down om het e-mail kanaal te selecteren.
- Typ je bericht.
- Klik op 'Verzenden' om de e-mail te versturen.
Let op: je kunt enkel de e-mail optie gebruiken wanneer de bezoeker zijn/haar mailadres heeft achtergelaten of wanneer diegene al een bekend contact is in jouw MailBlue account. - Je mail wordt verzonden en de geschiedenis van de chat wordt meegestuurd.
Je ziet zelf de e-mail ook terug in je Gesprekken overzicht. Je herkent dit aan de email tag:
E-mail beantwoorden
Je kunt de e-mails van je contacten via Gesprekken beantwoorden. Dit kunnen reacties op je campagnes zijn, reacties op mails verstuurd via Gesprekken of de mails die zijn doorgestuurd naar je Gesprekken inbox.
Elke mail in je Gesprekken inbox is gelinkt aan een bestaand contact of een bestaand gesprek/chat. Wanneer je een e-mail ontvangt van een nog onbekend contact, dan wordt automatisch een nieuw contact aangemaakt.
- Klik in je Gesprekken inbox links in het menu op het nieuwe bericht om het te openen.
- Het bericht wordt ingeladen. Om te antwoorden op de mail, dien je het e-mail kanaal geselecteerd te hebben.
- Typ je bericht.
- Klik op 'Verzenden'.
De e-mail wordt verstuurd en is ook zichtbaar in het gespreksoverzicht. De 'E-mail' tag laat zien dat het bericht per mail is verstuurd.