Hoe maak ik een koppeling met WebinarGeek?

Wil je graag WebinarGeek koppelen aan MailBlue? Dat kan!

Met de koppeling zorg je ervoor dat iedereen die zich aanmeldt voor je webinar automatisch aan een lijst wordt toegevoegd in jouw MailBlue account. Ook kun je een splitsing maken tussen de contacten die je webinar wél hebben gevolgd en welke niet. Op basis daarvan kun je dan de juiste opvolging in gang zetten.

Om de koppeling te maken, dien je de volgende stappen te volgen:

1. In WebinarGeek klik je rechts bovenin op 'Account' > 'Integraties' > 'MailBlue'

2. Vervolgens wordt je gevraagd om je API gegevens in te voeren. De API gegevens vind je in jouw MailBlue account (lees hier hoe).

3. Zodra de koppeling staat, kun je ook triggers instellen. WebinarGeek biedt de volgende triggers: 'Nieuwe registratie', 'nieuwe kijker' en 'niet-kijker'. Op basis van de trigger kun je aangeven welke actie moet worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld iemand toevoegen aan je lijst of een tag meegeven.

 

Standaard geeft WebinarGeek een aantal velden mee, namelijk:

- WebinarGeek watch date: de datum van het webinar

- WebinarGeek watch time: de tijd van het webinar

- WebinarGeek watch link: de unieke url via waar de deelnemer het webinar kan bekijken

De informatie kun je gebruiken om je mails te personaliseren en bijvoorbeeld een bevestigingsmail sturen nadat iemand zich heeft ingeschreven, met daarin datum en tijd en de persoonlijke link.

 

Let op: deze gegevens worden geupdate wanneer een contact zich inschrijft voor een ander webinar die aan dezelfde lijst staat gekoppeld. Heb je dus verschillende webinars, raden we je aan om per webinar een aparte lijst aan te maken. Is het eenzelfde webinar die elke keer op een nieuwe datum wordt gegeven, is dit niet nodig.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0