Dit artikel bevat korte vragen en antwoorden op veelgestelde vragen over webpersonalisatie. De functionaliteit webpersonalisatie is enkel beschikbaar voor Professional abonnementen.
Werkt webpersonalisatie voor alle contacten?
Webpersonalisatie werkt alleen voor contacten die een MailBlue tracking cookie in hun browser hebben en die voldoen aan jouw segmentatie voorwaarden.
Meer informatie over website tracking en het plaatsen van de tracking code lees je hier.
Op basis van welke criteria kan ik een segment aanmaken voor webpersonalisatie?
Je kunt segmenteren op bestaande tags en aangepaste velden.
Kan ik de tekstopmaak op mijn website bewerken met webpersonalisatie?
Je kunt alleen de letterlijke tekst en afbeelding(en) bewerken die op je website verschijnen. Het is niet mogelijk de opmaak (lettertype en andere vormgeving) aan te passen.
Heeft webpersonalisatie invloed op mijn SEO?
Je SEO wordt niet beïnvloed door webpersonalisatie.
Kan ik ervaringen inplannen?
Wanneer je een zogeheten ervaring publiceert, is deze onmiddellijk live. Op dit moment is er geen mogelijkheid om een ervaring in te plannen.
Met wat voor soort websites werkt webpersonalisatie?
Webpersonalisatie zou met elke website moeten werken, inclusief Shopify, Squarespace, Wix, Weebly, WordPress en meer.
Kan ik elke pagina van mijn domein personaliseren als ik deze met het jokerteken (*) op de vertrouwde lijst heb gezet?
Het is mogelijk alleen specifieke URL's te personaliseren die op de vertrouwde lijst zijn geplaatst. Je stelt webpersonalisatie per pagina in.
Waarom knippert de inhoud op mijn pagina?
Inhoud kan flikkeren op een pagina waarop webpersonalisatie is toegepast. Dit is hoogstwaarschijnlijk een FOUC-probleem (flash of unstyled content) namens de provider van je de pagina waar je webpersonalisatie op hebt toegepast. Dit is niet te wijten aan de webpersonalisatie functie.