Aan de slag met Webpersonalisatie

Met Webpersonalisatie kan je maximaal drie verschillende versies van jouw website of bestemmingspagina maken en weergeven op basis van door jouw ingestelde regels. Elke versie kan verschillende tekst of afbeeldingen of beiden gebruiken, afhankelijk van uw publiek. Met Webpersonalisatie kan je binnen enkele minuten de juiste inhoud aan de juiste contacten laten zien.

Wat is Webpersonalisatie?
Webpersonalisatie is een tool waarmee je maximaal drie verschillende versies van een webpagina kunt maken en deze vervolgens kunt weergeven aan contactpersonen op basis van door jouw gemaakte segmenten.

  • Met deze versie van Webpersonalisatie maak je gebruik van tags om segmenten aan te maken.
  • Als een contact in aanmerking komt voor meer dan één ervaring op jouw site, ziet hij de ervaring voor het eerste segment dat op hem van toepassing is.
  • De versies van je webpagina heten Ervaringen

Misschien wil je Webpersonalisatie gebruiken om contactpersonen te targeten op basis van hun bekende interesses of om een andere ervaring te creëren voor contactpersonen die hun winkelwagentje in jouw e-commerce winkel hebben verlaten. Je kunt zelfs webpersonalisatie gebruiken om oude klanten terug te winnen.

Hoe werkt Webpersonalisatie?
Webpersonalisatie gebruikt het volgende om verschillende ervaringen van je website te creëren en weer te geven aan een gerichte groep contacten:

  • Trackingcode van de site
  • Uw webpagina
  • Segmenten
  • Visuele editor voor Webpersonalisatie

Als je Webpersonalisatie wil gebruiken, moet je jouw pagina URL op de witte lijst zetten en vervolgens de sitetrackingcode in de footer van die pagina installeren. Hierdoor kun je verschillende ervaringen laten zien aan gekwalificeerde contacten die op je pagina terechtkomen.

In ons artikel over sitetracking zie je hoe je een URL op de witte lijst kunt zetten en waar je de trackingcode van je site kunt vinden.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0