Hoe los ik problemen met webpersonalisatie op?

In dit artikel lees je hoe je fouten vanuit webpersonalisatie oplost. Deze functionaliteit is beschikbaar voor Professional abonnementen. 

Wat als ik een 'Accepteer onze cookies' knop op mijn website gebruik?

De website tracking code moet standaard worden geladen. Indien je een 'Accepteer onze cookies' knop hebt zal deze functie niet werken. Je zult de cookie melding eerst moeten verwijderen om de webpersonalisatie functie te kunnen gebruiken.

Wat te doen bij het zien van een foutmelding?

mailblue-web-personalisatie-foutmelding.png

Als deze fout optreedt, kun je het volgende controleren:

De URL is niet correct

Wanneer de URL niet correct is:

  1. Klik op de 'URL bewerken' knop op de banner en voer de juiste URL in.
  2. Klik op 'Wijzigingen opslaan'.
  3. Klik op 'Verbinding opnieuw testen' in de banner.

Wanneer de URL correct is:

Zorg ervoor dat de URL op de vertrouwde lijst staat. Je kunt dit doen door op 'Website' en vervolgens op 'Website tracking' te klikken. Hiermee ga je naar de Tracking pagina in je MailBlue account. Vanuit hier kun je een lijst bekijken met alle vertrouwde URL's en ervoor zorgen dat het vakje 'Webpersonalisatie' is aangevinkt voor de URL die je wil gebruiken.

Als het domein op de vertrouwde lijst staat op de website tracking pagina, kan er een probleem zijn met de code.

De tracking code is niet ingesloten

Controleer of de code voor website tracking is ingesloten in de <header> van je webpagina.

Als deze niet is ingesloten:

  1. Klik op de 'Code weergeven' knop op de banner.
  2. Kopieer de code.
  3. Plak de code in de <header> van je webpagina.

De ingesloten code is oud

De trackingcode voor webpersonalisatie is precies dezelfde code die wordt gebruikt voor website tracking en Conversaties. Als deze code na maart 2019 op je site is ingesloten of als je Conversations hebt gebruikt, is de code up-to-date.

Als de code vóór maart 2019 is ingesloten, is deze verouderd. Om dit op te lossen:

  1. Klik op de 'Code weergeven' knop op de banner.
  2. Kopieer de code die er staat.
  3. Plak de code in de <header> van je webpagina.

Website tracking of webpersonalisatie is niet geselecteerd op de tracking pagina

Zowel de vakjes voor website tracking als voor webpersonalisatie moeten worden geselecteerd op de pagina Tracking in je MailBlue-account.

  1. Klik op 'Website' in het linkermenu.
  2. Klik op 'Website tracking'.
  3. Zorg dat de 'Website tracking' en 'Webpersonalisatie' checkboxen geslecteerd zijn.

Als geen van de bovenstaande oplossingen het probleem oplost, verhindert je server mogelijk dat de pagina in een iFrame wordt weergegeven. Een andere indicator dat het probleem te maken kan hebben met de beveiligingsinstellingen van de <header>, is dat de website niet wordt geladen en dat er een 'Gebroken' pictogram wordt weergegeven, zoals hieronder te zien is.

mailblue-web-personalisatie-gebroken-pictogram.png

Je server verhindert dat de pagina wordt weergegeven in een iFrame 

Dit kan worden veroorzaakt doordat [X-Frame Options] is ingesteld op [SameOrigin].

Als je een Shopify-site gebruikt, ga dan naar de derde optie hieronder.

Om dit op te lossen, kun je het volgende doen:

  • Neem contact op met je hosting- of domeinprovider om te zien of ze ons domein op de vertrouwde lijst kunnen zetten op de X-Frame-opties aan of uit kunnen zetten.
  • [Geavanceerd] Als je toegang hebt tot het .htaccess-bestand (te vinden in je cpanel), kun je dit bestand bijwerken zodat een ander domein om uw pagina in een iFrame weer te geven. Voeg deze regel toe aan uw .htaccess-bestand:
    Header add Content-Security-Policy "frame-ancestors 'self' 'xxx.activehosted.com;"
  • Als je niet met je hostingprovider wil werken of geen toegang hebt tot je cpanel, raden we je aan om de requestly extensie te gebruiken om de X-Fame-problemen te omzeilen.

Fout bij het opslaan van wijzigingen banner

Als dit gebeurt, probeer dan de ervaring opnieuw op te slaan. Je kunt de pagina's ook vernieuwen en de wijzigingen opnieuw aanbrengen.

Let wel op wanneer je eerdere wijzigingen in andere elementen hebt aangebracht en het opslaan is gelukt, die wijzigingen niet verloren gaan wanneer je de pagina vernieuwt.

 

Afbeeldingsbron URL-fout

Dit verschijnt als je probeert een niet-ondersteund bestandstype te gebruiken. Zorg ervoor dat het bestand voor je afbeelding een JPG, JPEG, PNG, SVG, GIF of WEBP is.

Daarnaast:

  • Moet de afbeelding worden gehost bij een hostingprovider voor afbeeldingen, zoals je eigen website of imageshack.com
  • De URL die in het veld URL van afbeeldingsbron wordt geplaatst, moet eindigen in de ondersteunde bestandsindeling
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0