Hoe los ik problemen met Webpersonalisatie op?

In dit artikel lees je hoe je fouten van Webpersonalisatie oplost. 

Er kan geen paginaverbinding worden gemaakt

6004752f-6af5-43c4-adc5-6f3843a469a0.png

Als deze fout optreedt, kan je het volgende controleren:

De URL is niet correct

Wanneer de URL niet correct is:

  1. Klik op de "Edit URL" knop op de banner en voer de juiste URL in.
  2. Klik op "Opslaan."
  3. Klik op "Test connectie" op de banner.

Wanneer de URL correct is:

Zorg ervoor dat de URL op de vertrouwde lijst staat. Je kan dit doen door op "Instellingen" en vervolgens op "Tracking" te klikken. Hiermee ga je naar de Trackingpagina in je MailBlue-account. Vanuit hier kan je een lijst bekijken met alle vertrouwde lijst-URL's en ervoor zorgen dat het vakje "Webpersonalisatie" is aangevinkt voor de URL die je wil gebruiken.

Als het domein op de vertrouwde lijst staat op de Trackingpagina, kan er een probleem zijn met de code.

De code is niet ingesloten

Controleer of de code voor Sitetracking is ingesloten in de <footer> van je webpagina.

Als het niet is ingesloten:

  1. Klik op de "View code" knop op de banner.
  2. Kopieer de code.
  3. Plak de code in de <footer> van je webpagina.

De ingesloten code is oud

De trackingcode voor Webpersonalisatie is precies dezelfde code die wordt gebruikt voor Sitetracking en Conversaties. Als deze code na maart 2019 op je site is ingesloten of als je Conversations hebt gebruikt, is de code up-to-date.

Als de code vóór maart 2019 is ingesloten, is deze verouderd. Deze banner wordt weergegeven als er verouderde Sitetrackingcode is gebruikt. Om dit op te lossen:

  1. Klik op de "View code" knop op de banner.
  2. Kopieer de code die er staat.
  3. Plak de code in de <footer> van je webpagina.

Sitetracking of Webpersonalisatie is niet geselecteerd op de trackingpagina

Zowel de vakjes voor Sitetracking als voor Webpersonalisatie moeten worden geselecteerd op de pagina Tracking in je MailBlue-account.

  1. Klik op "Instellingen" (tandwielpictogram) in het linkermenu.
  2. Klik op "Tracking".
  3. Klik op de Sitetracking en Webpersonalisatie checkboxes.

Als geen van de bovenstaande oplossingen het probleem oplost, verhindert je server mogelijk dat de pagina in een iframe wordt weergegeven. Een andere indicator dat het probleem te maken kan hebben met de beveiligingsinstellingen van de <footer>, is dat de website niet wordt geladen en dat er een "gebroken" pictogram wordt weergegeven, zoals hieronder te zien is.

6955bc5d-52fc-4144-afd2-7f539699feab.png

Je server verhindert dat de pagina wordt weergegeven in een iFrame 

Dit kan worden veroorzaakt doordat [X-Frame Options] is ingesteld op [SameOrigin].

Als je een Shopify-site gebruikt, ga dan naar de derde optie hieronder.

Om dit op te lossen, kan je het volgende doen:

  • Neem contact op met je hosting- of domeinprovider om te zien of ze ons domein op de vertrouwde lijst kunnen zetten op de X-Frame-opties aan of uit kunnen zetten.
  • [Geavanceerd] Als je toegang hebt tot het .htaccess-bestand (te vinden in je cpanel), kan je dit bestand bijwerken zodat een ander domein om uw pagina in een iFrame weer te geven. Voeg deze regel toe aan uw .htaccess-bestand:
    Header add Content-Security-Policy "frame-ancestors 'self' 'your companyname.activehosted.com;"
  • Als je niet met je hostingprovider wil werken of geen toegang hebt tot je panel, raden we je aan om de verzoekende extensie te gebruiken om de X-Fame-problemen te omzeilen.

Fout bij het opslaan van wijzigingen banner

Als dit gebeurt, probeer dan de Ervaring opnieuw op te slaan. Je kan de pagina's ook vernieuwen en de wijzigingen opnieuw aanbrengen.

Let wel op wanneer je eerdere wijzigingen in andere elementen hebt aangebracht en het opslaan is gelukt, die wijzigingen niet verloren gaan wanneer je de pagina vernieuwt.

Afbeeldingsbron URL-fout

Dit verschijnt als je probeert een niet-ondersteund bestandstype te gebruiken. Zorg ervoor dat het bestand voor je afbeelding een JPG, JPEG, PNG, SVG, GIF of WEBP is.

Daarnaast:

  • Moet de afbeelding worden gehost bij een hostingprovider voor afbeeldingen, zoals imageshack.com
  • De URL die in het veld afbeeldingsbron-URL wordt geplaatst, moet eindigen in de ondersteunde bestandsindeling

 

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0