Hoe geef ik e-commerce producten weer in mijn MailBlue e-mails?

Als je de Shopify Deep Data-integratie gebruikt, kan je verschillende productaanbevelingen naar verschillende contactsegmenten sturen. Dit kan met behulp van het productenblok voor Shopify. Het enige dat je hoeft te doen, is het inhoudsblok Producten aan jouw e-mail toevoegen en een verzameling items te kiezen die je wilt laten zien. 

Hier zijn enkele dingen die je moet weten voordat je begint:

  • Deze versie van het inhoudsblok voor producten is beschikbaar met de Shopify Deep Data-integratie
  • Je moet collecties hebben geconfigureerd in Shopify voordat je dit blok kan gebruiken
  • Je kan meerdere productblokken in één e-mail gebruiken
  • Het productblok kan worden gebruikt in zowel campagnes (alle soorten) als automatiseringsmails
  • Het productblok is alleen beschikbaar in de drag-and-drop van de e-mailontwerper

 

Hoe het inhoudsblok Producten werkt

Nadat je het inhoudsblok Producten naar jouw e-mail hebt gesleept, presenteren we je een tijdelijke aanduiding met vier voorbeeldproducten. De tijdelijke aanduiding bevat een afbeelding, productnaam, prijs, beschrijving en een weergaveknop voor elk voorbeeldproduct.

Je kan de look en feel van het blok configureren door het tabblad "Opties" in het rechtermenu te gebruiken. Je kan er bijvoorbeeld voor kiezen om één tot vier producten uit elke verzameling in jouw gekoppelde Shopify-winkel weer te geven. Je kan deze producten ook sorteren op best verkopend, recent toegevoegd en kosten (van hoog naar laag en van laag naar hoog). De tijdelijke aanduiding wordt aangepast aan de configuraties in de e-mailontwerper.

Zodra de e-mail naar contactpersonen is verzonden, halen we productinformatie en afbeeldingen uit jouw winkel en voegen deze toe aan jouw communicatie. Contacten die de e-mail openen, zien jouw producten en productinformatie in plaats van de tijdelijke aanduiding. Als ze voor één van de producten op de knop 'Weergeven' klikken, worden ze naar de winkel geleid waar ze iets kunnen kopen.

Testverzendingen van de e-mail werken op een vergelijkbare manier. Bij elke testverzending van de e-mail worden jouw producten weergegeven, zodat je kan zien hoe de definitieve versie eruit zal zien voordat je deze naar jouw lijst wordt verzonden.

Houd er rekening mee dat de afbeeldingen en informatie die we in het productenblok weergeven, rechtstreeks uit jouw winkel komen. Als je de naam, beschrijving, prijs of afbeelding van een product wilt wijzigen, moet je dit doen in jouw Shopify-winkel.

Voeg het inhoudsblok Producten toe en configureer het

1. Klik in de e-mailontwerper van de e-mail op het inhoudsblok "Producten" en sleep het naar jouw e-mail.

Het blok geeft een tijdelijke aanduiding weer voor vier producten. Elk product in de tijdelijke aanduiding bevat een afbeelding, productnaam, prijs, productbeschrijving en een knop "Weergeven".

mceclip0.png

2. Klik op het inhoudsblok om de configuratie-opties in het rechtermenu te openen.

3. Selecteer de aangesloten Shopify-winkel en -collectie, en sorteer vervolgens op jouw voorkeur met behulp van de drie vervolgkeuzemenu's die worden vermeld onder "Producten" op het tabblad Opties.

Houd er rekening mee dat er maximaal 100 collecties in alfabetische volgorde worden weergegeven.

4. Kies hoeveel items je wilt weergeven met behulp van de vervolgkeuzelijst "Items" onder "Layout". Je kan ervoor kiezen om maximaal vier items weer te geven.

mceclip2.png

5. Productafbeelding, productnaam, productprijs, productbeschrijving en knop worden ook vermeld onder "Lay-out". Elk item hier heeft zijn eigen schakelaar en alles wordt standaard op "Aan" gezet. Dit betekent dat elk van deze items zal verschijnen in het inhoudsblok Producten in de e-mail.

Om één van deze items uit de e-mail te verbergen of te verwijderen, klik je op de schakelaar om deze in de "Uit" -stand te zetten.

mceclip3.png

6. Je kan het uiterlijk van het inhoudsblok zelf aanpassen door de configuratie-opties te gebruiken die worden vermeld onder "Blok". Hier kan je de achtergrondkleur, rand, marge en opvulling aanpassen.

mceclip4.png

7. Door op de productnaam, prijs en beschrijving in het inhoudsblok te klikken, kan je het lettertype, de lettergrootte, de letterkleur en de letterstijl wijzigen voor elk product dat in jouw e-mail wordt vermeld.

mceclip5.png

8. Door op de knop "Weergeven" te klikken, kan je de tekstuitlijning voor alle productknoppen aanpassen.

mceclip6.png

En dat is het! Je kan de e-mail blijven wijzigen met de andere meegeleverde inhoudsblokken. Als je klaar bent, klik je op "Opslaan en afsluiten" om de campagne voorlopig te sluiten of op "Volgende" om de pagina met het overzicht van de campagne te bekijken.

Wanneer de e-mail is verzonden, worden de producten uit jouw collectie getoond. 

 

Meestgestelde vragen

Wat gebeurt er als de Shopify-collectie die ik heb geselecteerd voor het productenblok niet meer bestaat?

De volgende waarschuwing wordt bovenaan de e-mailontwerper weergegeven om je te laten weten dat één of meer van jouw productblokken een probleem heeft dat moet worden opgelost:

Er is een probleem met één of meer van de productblokken in deze e-mail. De blokken verschijnen niet in verzonden e-mails. Controleer en los eventuele problemen op, zodat de blokken in verzonden e-mails verschijnen.

Bovendien zal het productenblok je waarschuwen dat de Shopify-collectie die het blok aandrijft, niet langer beschikbaar is:

De blokken verschijnen niet in verzonden e-mails. Om het probleem op te lossen, moet je de collectie voor het productblok wijzigen of het blok uit de e-mail verwijderen door op de knop "Productblok verwijderen" te klikken.

Wat gebeurt er als de Shopify-winkel die ik heb geselecteerd voor een productenblok niet langer is verbonden met mijn MailBlue-account?

De volgende waarschuwing wordt bovenaan het e-mailontwerp weergegeven om je te laten weten dat één of meer van de productblokken een probleem heeft dat moet worden opgelost:

Er is een probleem met één of meer van de productblokken in deze e-mail. De blokken verschijnen niet in verzonden e-mails. Bekijk en los eventuele problemen op, zodat de blokken in verzonden e-mails verschijnen.

Het productblok zal je waarschuwen dat het Shopify-account dat het blok aandrijft, niet langer beschikbaar is:

De blokken worden niet weergegeven in verzonden e-mails. Om dit probleem op te lossen, kan je op de knop "Verbinden" klikken om jouw Shopify-winkel opnieuw te verbinden, of je kan het blok verwijderen door op de knop "Productblok verwijderen" te klikken.

Wat gebeurt er als ik een productblok in een e-mail heb en ik mijn MailBlue-account downgrade naar een abonnement wat de productblokken niet aanbiedt?

De volgende waarschuwing verschijnt bovenaan de e-mailontwerper om je te laten weten dat één of meer van jouw productblokken een probleem heeft dat moet worden opgelost:

Er is een probleem met één of meer van de productblokken in deze e-mail. De blokken verschijnen niet in verzonden e-mails. Bekijk en los eventuele problemen op, zodat de blokken in verzonden e-mails verschijnen.

Eventuele blokken in jouw e-mail zullen je ook waarschuwen dat deze niet langer beschikbaar zijn in je abonnement:

De blokken verschijnen niet in verzonden e-mails. Om het probleem op te lossen, moet je jouw account upgraden naar een Plus- of Professional abonnement door op de knop "Account upgraden" te klikken, of je kan de blokken uit de e-mail verwijderen door op de knop "Productblok verwijderen" te klikken.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0