Hoe opt-in ik mijn oude klanten- of ledenlijst?

Het is vereist in MailBlue dat alle contacten opt-in contacten zijn. Dit betekent, dat ze zich hebben aangemeld op de e-maillijst en verwachten e-mails van je te ontvangen. Als je een lijst hebt samengesteld, maar het is geen opt-in-lijst (om voorbeelden te zien van wat wel en niet is toegestaan, zie onze pagina Lijstvoorbeelden), of het is een lijst die je meer dan een jaar niet hebt gemaild , moet er een opt-in bevestiging naar deze lijst gestuurd worden voordat je ze aan jouw MailBlue account toevoegt.

 

Als je een lijst met contactpersonen hebt die geen opt-in contacten zijn, raden we je aan de lijst te verwijderen en opnieuw te beginnen. Helaas is het buitengewoon moeilijk om met terugwerkende kracht contacten voor een lijst in te schrijven en er zijn risico's aan verbonden. Je kan dit proberen, maar je zal waarschijnlijk een aantal van jouw klanten irriteren (of mogelijk verliezen), en je zal waarschijnlijk slechts een klein deel van de lijst behouden tijdens het proces. vooral als de lijst oud is. Een nieuw bericht zal waarschijnlijk ook leiden tot meer dan normale spam klachten. Hoewel dit voor veel e-mailmarketeers frustrerend is om te horen, is het helaas een realistisch resultaat. Om deze reden is het het beste om ervoor te zorgen dat je de juiste opt-in-praktijken gebruikt bij het samenstellen van een lijst.

 

Indien je alsnog wilt proberen om een lijst toe te voegen die al is samengesteld, dien je onderstaande stappen uit te voeren. Dit is om ervoor te zorgen dat de contacten zijn aangemeld voordat je ze aan het account toevoegt.

 

Het Opt-in Proces

 

Om je aan te melden voor een bestaande lijst, moet je elk contact een e-mail sturen met het verzoek om hun inschrijving op de e-maillijst te bevestigen. Deze eerste e-mail kan niet via MailBlue worden verzonden. Je kan ervoor kiezen om individuele e-mails te verzenden vanaf een eigen e-mailaccount, of je kan ervoor kiezen om een andere applicatie te gebruiken (zoals een gedownloade applicatie die op eigen server wordt gehost) of een service gebruiken om deze eerste e-mail te verzenden. Om onze bezorgratio te beschermen en klachten over misbruik te verminderen, kan deze eerste communicatie niet via MailBlue worden verzonden.

 

Hoe je deze eerste e-mail ook verzendt, zorg ervoor dat je deze richtlijnen volgt:

  • Deze eerste e-mail moet klanten laten weten dat je van plan bent binnenkort een e-mailnieuwsbrief/ campagne te starten en hen eraan herinneren hoe je hun e-mailadres eerder hebt ontvangen. Je dient ook een link naar het online inschrijfformulier toe te voegen. Alleen de contacten die op de link klikken en het formulier invullen, worden als opt-in beschouwd.
  • Misschien wil je een weggever aanbieden om het abonnement aan te moedigen, zoals een kortingscode voor alle contacten die zich aanmelden voor de mailinglijst. Pas echter op dat deze eerste e-mail niet de indruk geeft dat het een advertentie of een ongevraagde marketingmail is, aangezien dit onaangenaam kan zijn en jouw klanten verder kan afschrikken. (Vermijd bijvoorbeeld veelgebruikte termen als 'Gratis!' Of '50% korting!' In het onderwerp van de e-mail of dergelijke termen in de inhoud van de e-mail.)
  • Stuur niet simpelweg een e-mail waarin je jouw klanten laat weten dat ze al zijn geabonneerd op de e-maillijst en ze zich kunnen uitschrijven als ze de e-mails niet willen ontvangen. Dit is geen geldige manier om contacten aan te melden. Het is niet veilig om aan te nemen dat een contactpersoon die niet op "uitschrijven" heeft geklikt in de oorspronkelijke e-mail, ook daadwerkelijk is aangemeld.
  • Stuur de contacten in deze lijst niet meer dan één e-mail over de opt-in. Alleen de contacten die de lijst hebben gevolgd en zich via het aanmeldingsformulier op de lijst hebben ingeschreven, mogen in de toekomst opnieuw worden gecontacteerd. De rest van de lijst moet worden weggegooid.

 

Het kan zijn dat dit opt-in proces de omvang van de lijst drastisch verkleint - dat is te verwachten- maar het is noodzakelijk, en je zal merken dat het de moeite waard is. De contacten die bij je blijven, zijn mensen die echt geïnteresseerd zijn in het product of de dienst, en die in de toekomst waarschijnlijk een positieve interactie met de e-mailcampagnes zullen hebben. De afleverpercentages blijven hoog, de bounce- en misbruikpercentages blijven laag en de e-mail marketing campagnes zullen over het algemeen effectiever zijn.

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0