Hoe maak ik een automation waarmee ik tags kan toewijzen op basis van interesses?

Aan de hand van de pagina's die je contacten op je website bezoeken, kun je inschatten waar hun interesses liggen. Met deze informatie kun je gerichter gaan mailen, waardoor je mails relevanter worden. Dit verhoogt de kans dat je contacten de mail lezen en overgaan tot actie.

Je kunt met een automation een tag toewijzen wanneer een contact een bepaalde pagina of sectie van je website meerdere malen bezoekt. Hiervoor dien je wel website tracking te plaatsen op je website. Met deze tags kun je vervolgens segmenteren of je kunt ze gebruiken voor het personaliseren van je mails door middel van dynamic content. Ook kun je een follow-up automation laten starten gebaseerd op deze interesse. Heeft een contact bijvoorbeeld meerdere malen dezelfde productpagina bekeken, dan kun je in de follow-up automation extra informatie geven over dit product of bijvoorbeeld een kortingscode, om ze zo een extra push te geven om tot aankoop over te gaan.

In MailBlue staat al een standaard automation die je kunt gebruiken (wanneer je een nieuwe automation aanmaakt vind je een aantal templates, waaronder 'Product Interest Tagging'):

Als ze de door jouw opgegeven productpagina twee tot vijf keer bezocht hebben, krijgen ze de tag 'Interested in Product 1' mee. Bezoekt een contact de productpagina 6 keer over vaker, dan krijgen ze de tag 'Very Interested in Product 1' mee.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0