Een RSS-feed toevoegen aan een campagne

Je kunt een of meer RSS-inhoudsblokken toevoegen aan de volgende campagnetypen:

  • Standaard
  • Geautomatiseerd
  • Auto-responder
  • Split Test
  • Datum gebaseerd
  • Elk RSS-inhoudsblok kan één RSS-feed ondersteunen.

Geautomatiseerde, automatische responder- en split-testcampagnes kunnen slechts één keer naar contacten worden verzonden. De op datum gebaseerde campagnes kunnen worden geconfigureerd om op, voor of na een door jouw opgegeven datumveld te verzenden. Ze kunnen één keer naar contacten worden gestuurd, of jaarlijks. De standaardcampagne met een RSS-feed kan worden geconfigureerd om periodiek te verzenden of eenmaal naar contacten.

Deze campagnetypen worden verzonden, ongeacht of er nieuwe berichten in uw RSS-feed staan of niet.

Om een RSS-inhoudsblok aan je campagne toe te voegen:

1. Zoek op de pagina Overzicht van campagnes de campagne waarmee u wilt werken en klik op "Bewerken".

Je kunt ook een nieuwe campagne maken door rechtsboven op de knop "Nieuwe campagne" te klikken.

2. Sleep het RSS-inhoudsblok naar uw e-mail en zet het daar neer3. Voer je RSS-feed-URL in het veld Feed-URL in.

4. De feed wordt geladen. Klik op de vervolgkeuzelijst 'Te tonen items' en selecteer hoeveel berichten je in dit vak wilt weergeven.

5. Klik op het tabblad "Aanpassen". Op dit tabblad kun je instellen welke items van elk bericht in uw e-mail worden weergegeven.

Je kunt kiezen uit standaarditems zoals titel, publicatiedatum, lange of korte beschrijving, enz. Je kunt ook kiezen uit items die aangepast zijn aan uw specifieke feed, zoals bijlage- of inhoud-URL's (om specifieke afbeeldingen op te halen), categorie, links op opmerkingen en meer.

Als u "Gecodeerde inhoud" selecteert, wordt uw volledige bericht in je e-mail weergegeven.

Klik op de "x" om items te verwijderen.

Klik op de knop "Toevoegen" om items toe te voegen.

Je kunt alleen correct opgemaakte RSS / XML-tags uit uw RSS-feed selecteren. Items die beschikbaar zijn in de RSS-builder zijn afhankelijk van de items die beschikbaar zijn in je RSS-feed.

6. Als je klaar bent met het aanpassen van het RSS-inhoudsblok, klik je op "Bijwerken".

Je ziet dan je feed in je e-mail

7. Als je tevreden bent met je e-mail, klik je op "Volgende" om naar de pagina Campagneoverzicht te gaan.

Hier kun je je onderwerpregel, preheader-tekst bekijken, uw spamscore bekijken en jezelf een test sturen.

Als je het standaardcampagnetype gebruikt met een RSS-feed, kun je herhaaldelijk verzenden inschakelen. Klik hiervoor op de knop "Inschakelen" onder het gedeelte Levering

Er verschijnt een dropdown. Hier kun je instellen hoe vaak deze campagne naar je lijst wordt verzonden

.

Campagnetypen Automated, Auto Responder en Split Test hebben geen terugkerende verzendoptie. Gedateerde campagnes kunnen eenmalig of jaarlijks worden verzonden.

8. Zodra alles er goed uitziet op de pagina Campagneoverzicht, kun je de verzending voor je e-mail configureren.

Standaardcampagnes kunnen worden gepland om op een toekomstige datum en tijd te verzenden of kunnen meteen worden verzonden.

Auto-respondercampagnes worden naar contactpersonen verzonden terwijl ze zich op uw lijst abonneren. Deze e-mail kan worden ingesteld om onmiddellijk te worden verzonden bij inschrijving of binnen een bepaald tijdsbestek.

Split Test-campagnes kunnen worden gepland om op een toekomstige datum en tijd te verzenden of kunnen meteen worden verzonden.

Op datum gebaseerde campagnes gaan naar elke contactpersoon in een lijst op, voor of na een door jou opgegeven datumveld.

Geautomatiseerde campagnes zijn automatiserings-e-mails. Zodra een contact een actie E-mail verzenden tegenkomt die deze campagne gebruikt, wordt deze naar dat contact gestuurd.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0