In dit artikel lees je wat antwoord tracking is, hoe je dit kunt activeren en welke gevolgen dit heeft voor jouw campagnes en automatiseringsmails.
Met antwoord tracking kun je de antwoorden van contacten op jouw campagnes of automatiseringsmails monitoren. Deze inzichten kun je gebruiken om contacten te segmenteren, gerichte e-mails te verzenden en om automatiseringen te triggeren.
Antwoord tracking staat standaard uit voor alle e-mails die worden aangemaakt, maar kun je bij de 'Samenvatting' van je campagnes of automatiseringsmails aanzetten. Hiervoor zet je het schuifje op 'AAN' bij antwoord tracking, zoals te zien is in onderstaande afbeelding.
Denk er aan dat wanneer je antwoord tracking aan zet, je antwoord e-mailadres er anders uit gaat zien (je verzend e-mailadres is wel hetzelfde). Dit is nodig omdat het systeem hiermee de antwoorden op je mails kan registreren.
Een voorbeeld van een antwoordadres: reply-accountname.activehosted.6.16.28@s15.avl3.acemsrvc.com
De antwoorden kun inzien bij de 'Recente activiteiten' van contactpersonen of via 'Rapporten'.