MailBlue biedt personalisatie-tags voor contactvelden. Personalisatie tags kun je gebruiken in alle soorten abonnementen en deals. Personalisatie-tags voor contactvelden kunnen worden gebruikt voor dynamische inhoud in campagnes, automatiseringsmails, e-mail onderwerpregels, SMS berichten, formulieren, één-op-één e-mails, bedankberichten voor formulieren en dealtitels in de CRM (Plus) toe te voegen (alleen beschikbaar in Professional abonnementen). Personalisatie tags voor dealvelden kunnen worden gebruikt om dynamische inhoud in campagnes, automatiseringsmails en één-op-één e-mails in te voegen.
Je kunt personalisatie tags gebruiken in je berichten om een zeer gepersonaliseerde ervaring voor je contacten te creëren en de betrokkenheid bij je communicatie te vergroten. In dit artikel lees je hoe personalisatie tags werken en welke tags je kan toevoegen.
Hoe personalisatie tags werken
We genereren automatisch personalisatie tags voor systeemvelden en elk aangepast veld dat je maakt. Het gaat hier om aangepaste contactvelden en aangepaste dealvelden. Je account heeft al een lijst met standaard personalisatie tags. Al deze tags kun je gebruiken.
Wanneer een personalisatie tag wordt gebruikt in een campagne- of automatiseringsmail, wordt de waarde van die tag automatisch ingevoegd zodra de communicatie naar een contact is verzonden. Wanneer de contactpersoon de communicatie opent, ziet hij de waarde voor die tag en niet de tag zelf. Als je bijvoorbeeld contactpersonen met hun voornaam in een e-mail wilt adresseren, voeg je de volgende personalisatie tag in:
%FIRSTNAME%
Wanneer een contact de e-mail ontvangt, ziet deze zijn eigen naam in het bericht.
Lees hier meer over in dit artikel.
Let op! Voeg jouw personalisatie tag altijd in door deze direct in de tekst te typen of gebruik te maken van de functie voor het invoegen hiervan. Kopieer en plak jouw personalisatie tag/de tekst van jouw personalisatie tag nooit vanuit een andere plek. Bij kopiëren en plakken van de tag zal deze niet werken.
Je kunt deze personalisatie tags gebruiken in de volgende onderdelen van MailBlue:
- Inhoud van campagnes en automatiseringsmails
- E-mail onderwerpregels
- Tekst vooraf in e-mails
- Eén- op-één e-mails
- Siteberichten
- SMS berichten
- Formuliervelden (alleen aangepaste contactvelden)
- 'Bedankt' -berichten voor formulieren
- Dealtitels (Plus-en Professional abonnementen)
Lijst van personalisatie tags
Er is een standaard lijst aan personalisatie tags in MailBlue die je kunt gebruiken. Onderstaand hebben we de meest gebruikte tags voor je opgesomd:
Beschrijving | Personalisatie Tag | Voorbeeld |
Email-adres | %EMAIL% |
larissa@mailblue.nl |
Voornaam | %FIRSTNAME% |
Larissa |
Achternaam | %LASTNAME% |
Smit |
Volledige naam | %FULLNAME% |
Larissa Smit |
Telefoon | %PHONE% |
555-666-7777 |
Organisatie | %ORGANIZATION% |
MailBlue |
Datum ingeschreven | %SUBDATE% |
10/10/2011 |
Tijd ingeschreven | %SUBTIME% |
14:19:40 |
Link van uitschrijven | %UNSUBSCRIBELINK% |
http://YOURACCOUNT.activehosted.com/box.php?nl=3&c=44&m=41&s=5cd0dc36f71e9bd4099f74e8bf64c51b&funcml=unsub2 |