Waarom staat er bij mijn campagne 'wachtend op goedkeuring' of 'pending for approval'?

Alle eerste campagnes ondergaan een goedkeuringsproces. Dit om ervoor te zorgen dat je campagne binnen de servicevoorwaarden valt van ActiveCampaign. Het kan ook voorkomen dat je campagne handmatig goedgekeurd moet worden als je al langer gebruik maakt van ActiveCampaign. Je ziet dan het volgende bericht bij de betreffende campagne:

mceclip0.png

Wanneer je ziet dat een campagne op 'wachtend op goedkeuring' of 'pending for approval' staat, duurt dit meestal niet langer dan 10 minuten. ActiveCampaign zal je campagne beoordelen en als daarvoor meer informatie nodig is, zullen wij contact met je opnemen. Vaak wordt de campagne goedgekeurd zonder dat er verdere acties nodig zijn.

Op het moment dat er meer informatie nodig is of je dient stappen te ondernemen, zullen we je per mail op de hoogte stellen. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk reageert want de campagne wordt niet verzonden voordat ActiveCampaign een reactie heeft ontvangen. Nadat ActiveCampaign je reactie en/of ondernomen stappen heeft beoordeeld, zal je campagne worden goedgekeurd of (in zeldzame gevallen) worden afgekeurd.

 

Mogelijke redenen voor een handmatige beoordeling kunnen zijn:

- Slechte prestatiepercentages Als je hoge spam percentages, bounce percentages  of afmeldingen hebt, is er meer informatie nodig om te onderzoeken waardoor dit komt zodat we je kunnen helpen bij het verbeteren van deze punten

- Inhoud die in strijd is met het beleid van ActiveCampaign

- Ongeldige inhoud Wanneer je campagne vultekst, verboden inhoud of niet voldoende content bevat, zal je campagne worden teruggezet naar de status 'concept' totdat de inhoud voldoet aan het hierboven genoemde beleid

- Ontbreken van een fysiek adres of afmeld link Het is wettelijk verplicht om een fysiek postadres en een afmeld link in je mails te plaatsen. Wanneer het postadres ongeldig is, zal dit moeten worden aangepast voordat de campagne verstuurd kan worden. Dit geldt ook voor een ongeldige afmeld link (bijvoorbeeld een link die niet van MailBlue/ActiveCampaign is).

- Ontbreken van broninformatie Als je een lijst aanmaakt in MailBlue, wordt er om meer informatie gevraagd over de verzamelde e-mailadressen, zoals de wijze van verkrijgen van de contactinformatie en voor welke website de lijst bedoeld is. Wanneer ActiveCampaign vindt dat er meer broninformatie nodig is dan wordt er om aanvullende informatie gevraagd.

- Duplicaat van een campagne Bij het versturen van een duplicaat naar precies dezelfde contacten kan ActiveCampaign vragen om de reden van het opnieuw verzenden van de campagne

- Landen sancties Het versturen van campagnes vanuit de volgende landen is niet toegestaan omdat ActiveCampaign hier geen diensten aan mag verlenen:

  • Libië
  • Iran
  • Cuba
  • Noord-Korea
  • Somalië
  • Soedan
  • Syrië

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0