De functies van tags
Organiseren
Je kunt je database filteren op basis van tags en je kunt ook per contact inzien welke tags zijn meegegeven. Hiermee krijg je een kort overzicht te zien van de levensloop van je contact binnen jouw systeem. Je hoeft hiervoor dus niet door de "recente activiteiten" stroom heen te scrollen om belangrijke informatie te achterhalen.
Start triggers
Het toevoegen of verwijderen van een tag kan als trigger gebruikt worden in je automations.
Segmenteren
Tags zijn een van de vele condities waarmee je kunt segmenteren. Je kunt dus specifiek een groep van contacten zoeken op basis van een tag die ze wel/niet delen.
Dit kun je ook gebruiken om conditionele content blokken (dynamische content) aan te maken. Maak een bepaald onderdeel van je campagne bijvoorbeeld alleen zichtbaar voor de contacten die een specifieke tag hebben.
Hoe je tags kunt meegeven
Je kunt tags handmatig per persoon toevoegen in het persoonlijke contactoverzicht, of bij contacten door middel van een bulk actie. Daarnaast kun je ook geautomatiseerd je contacten taggen. Zo is het toewijzen of verwijderen van een tag een actie die je kunt toevoegen aan je automation.
Ook kun je specifiek wanneer iemand klikt op een link automatisch een tag toewijzen. Stel je voegt een link toe aan een campagne, dan kun je dit hierbij aangeven.
Wil je contacten direct een tag meegeven zodra ze zich inschrijven via een formulier? Dan kan dat ook. Dit doe je bij optie > formulier actie. Hier kun je een actie toevoegen en aangeven dat je een tag mee wilt geven.