Alle campagne en automatisering mails moeten over een footer beschikken, waarin het fysieke (bedrijf)adres staat weergeven met een uitschrijflink. De MailBlue e-mailmarketing software voegt deze footer automatisch aan je mails toe.
Mocht je liever je eigen footer willen maken, die beter aansluit op jouw (huis)stijl van je mail, dan kun je dit doen door twee personalisatie tags toe te voegen aan je mail:
- Een tag om je fysieke adres toe te voegen
- Een tag om een uitschrijf link toe te voegen
Let op: als deze twee tags niet worden toegevoegd, verschijnt automatisch de standaard MailBlue footer of kan het gebeuren dat je campagne 'on hold' wordt gezet ter beoordeling.
Wanneer je een uitschrijf- en een adres tag toevoegt aan je mail, verdwijnt de standaard footer direct.
De standaard footer vervangen
Je kunt de bovenstaande tags gemakkelijk toevoegen aan je campagne of automatiseringsmail door op de 'Tags samenvoegen' knop te klikken, die verschijnt zodra je een tekstvak selecteert. De tags die je nodig hebt, vind je onder de kop 'Bericht'.
Je kunt de tags ook handmatig onderaan je mail toevoegen, door de onderstaande personalisatie tags in een tekst vlak te typen:
Uitschrijflink - %UNSUBSCRIBELINK%
Uitschrijflink alle lijsten - %UNSUBSCRIBELINK&ALL
Adres op meerdere regels - %SENDER-INFO%
Adres op één regel - %SENDER-INFO-SINGLELINE%
Dubbele footer
Bovenstaande stappen kun je ook toepassen in het geval van een dubbele footer. Zolang er een personalisatietag voor de uitschrijflink en het fysieke adres in je campagne staat, zal de originele footer automatisch verdwijnen.