Hoe kan ik een deal als gewonnen of verloren markeren?

Het CRM systeem is beschikbaar voor Plus en Professional accounts.

Als deals zijn voltooid, kun je ze alles gewonnen of verloren markeren. Dit heeft invloed op de data beschikbaar bij het segmenteren en op je deals rapportages.

Je kunt de deals om verschillende manieren markeren. In dit artikel bespreken we:
- Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in het contact overzicht
- Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in een pipeline
- Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in een automatisering
- Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert met externe integraties
- Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert met de API

 

Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in het contact overzicht

1. Klik op "contacten" in het menu.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_11.09.52.png

2. Zoek het contact met de deal die je wilt updaten en klik op de naam.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.11.05.png

3. Klik op de "deals" tab.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.12.44.png

4. Klik op de naam van de deal die je wilt markeren.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.14.32.png

5. Klik op "gewonnen" of "verloren", afhankelijk van hoe je de deal wilt markeren.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.34.05.png

 

 

Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in een pipeline

1. Klik op "deals" in het menu.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.37.21.png

2. Selecteer de pipeline waarin de deal zich bevindt in het dropdown menu links bovenin.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.38.04.png

3. Klik op de deal die je wilt markeren en selecteer deze naar het "gewonnen" of "verloren" veld boven de pipeline.

Screen_Recording_2018-08-13_at_12.39_PM.gif

 

 

Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert in een automatisering

1. Klik op "automatiseringen" in het menu.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.47.13.png

2. Kies de automatisering waarin je de statusupdate actie wilt toevoegen en klik op "wijzig".

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.50.16.png

3. Klik op het plusje op de plek waar je de actie wilt toevoegen en kies in de CRM sectie voor "werk status bij".

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.52.35.png

4. Kies bij "selecteer een nieuwe dealstatus" voor "gewonnen" of "verloren".

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.53.54.png

5. Klik op de "beïnvloed" dropdown om aan te geven welke deals een statuswijziging moeten krijgen wanneer de contacten deze stap in de automatisering bereiken.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.54.02.png

6. In de "pipeline" dropdown kies je vervolgens op welke pipeline deze actie invloed heeft.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_12.54.12.png

7. Klik op "opslaan".

Schermafbeelding_2018-08-13_om_13.49.07.png

 

 

Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert met externe integraties

Sommige externe integraties, zoals Zapier, kunnen ook de status van een deal updaten.

Als je dit Zapier wilt doen, vul dan de volgende gegevens in bij het aanmaken van een Zap:

1. Bij de ActiveCampaign acties, selecteer "update deal".

Schermafbeelding_2018-08-13_om_14.01.05.png

2. Op de "edit template" pagina kun je vervolgens bij "status" aangeven welke update je wilt doorvoeren.

Schermafbeelding_2018-08-13_om_14.02.00.png

 

 

Hoe je een deal gewonnen/verloren markeert met de API

Je kunt de volgende API calls gebruiken om een status als gewonnen of verloren te markeren:

deal_edit API call

Dit maakt gebruik van de huidige API v1. Met deze API call kun je een deal updaten in je MailBlue account. Gebruik 1 in het statusveld om een deal als gewonnen te markeren, 2 als verloren.

update a deal API

Dit maakt gebruik van de nieuwe API v3 (beta). Gebruik 1 in het statusveld om een deal als gewonnen te markeren, 2 als verloren.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0