Overzicht van campagne types

Er zijn zes types campagnes beschikbaar die je kunt versturen naar je contacten. Zodra je een nieuwe campagne aanmaakt zul je gevraagd worden welk type je wilt gebruiken. In dit artikel wordt elke campagne beschreven.

Schermafbeelding_2018-08-06_om_11.55.20.png

 

Standaard

Deze campagne kun je direct naar je contacten versturen of inplannen voor een bepaald moment. Je kunt de campagne versturen naar je lijst (of meerdere) of naar een segment hiervan. De standaard campagne is geschikt voor het versturen van een nieuwsbrief of om je contacten op de hoogte te brengen van een uitverkoop.

 

Geautomatiseerd

Deze campagne stuurt je door naar de automatisering functie, waar je direct een automation kunt bouwen. Deze optie is geschikt voor het maken van een set van opeenvolgende mails.

 

Automatische antwoorder

Deze campagne stuurt een bericht direct nadat iemand aan je lijst wordt toegevoegd. Dit type campagne is geschikt voor het versturen van een welkomstmail naar je nieuwe contacten.

 

Split testen

Met deze optie kun je meerdere versies van je campagne versturen naar delen van je lijst zodat je kunt zien welke versie het meeste wordt geopend en de meeste clicks oplevert. Je kunt bijvoorbeeld testen op welke aanbieding je contacten het beste reageren.

 

RSS is geactiveerd

Deze campagne wordt verstuurd wanneer je RSS feed is bijgewerkt. Dit type is geschikt om je blog lezers op de hoogte te brengen van een nieuwe post.

 

Datum gebasseerd

Deze campagne wordt verstuurd wanneer de huidige datum overeenkomt met een datum veld van je contacten. Dit betekent dat dit voor elk contact op een ander moment is. Dit type campagne is bijvoorbeeld geschikt om je contacten een verjaardagsmail te sturen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0