Waarom zijn mijn contacten niet aan de automatisering toegevoegd?

Het kan wel eens voorkomen dat je contacten niet correct aan de automatisering worden toegevoegd.

Dit zijn de meest voorkomende oorzaken:

  • De automatisering staat niet op actief.
  • De starttriggers zijn niet juist ingesteld.
  • De contacten voldoen niet aan de voorwaarden van de starttrigger.
  • De starttrigger is ingesteld nadat de contacten al aan de voorwaarden hadden voldaan.
  • De integratie heeft je contacten niet aan de automatisering toegevoegd.

We raden je het volgende aan:

  • Check of je automatisering op actief staat. Rechts bovenin het scherm kun je dit aangeven.
  • Check de starttriggers die je hebt ingesteld om na te gaan wat er voor zorgt dat bepaalde contacten niet worden toegevoegd.
  • Als je een paginabezoek als trigger gebruikt, controleer dan of de URL in je starttrigger overeenkomt met de pagina en domein wat je hebt ingesteld bij site tracking.
  • Starttriggers werken niet met terugwerkende kracht. Dit betekent dat als een contact al aan de trigger voorwaarden heeft voldaan voordat je automatisering is gemaakt, diegene niet meer in de automatisering terecht komt. Je kunt deze contacten eventueel handmatig toevoegen door middel van een bulk actie.
  • Wanneer je een formulier gebruikt van een externe partij en de starttrigger 'Vult formulier in' gebruikt, worden contacten niet toegevoegd. Gebruik in dit geval de starttrigger 'Schrijft zich in voor een lijst'. 
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0