Hoe stel ik mijn DKIM in?

Wat is DKIM?

In essentie is DKIM een ”handtekening” die iedere zender van een e-mail aan zijn e-mails toe kan voegen. Deze handtekening maakt duidelijk dat de zender van de e-mails daadwerkelijk diegene is die hij beweerd te zijn. Ieder domein kan worden gebruikt als een ”handtekening”. Een voorbeeld: een bedrijf met als bedrijfsnaam ”Voorbeeld” zal zijn berichten ondertekenen met de Voorbeeld.nl domein om te bevestigen dat het bericht daadwerkelijk door Voorbeeld is verstuurd.

Dit wordt volbracht door het plaatsen van een onzichtbare, cryptische handtekening in de e-mail header (ActiveCampaign doet dit) en vervolgens het plaatsen van een publieke sleutel op jouw website dat de authenticiteit van deze handtekening verifieert.

Alle e-mails die worden verzonden vanuit ActiveCampaign gebruikt standaard de DKIM handtekening van ActiveCampaign. De DKIM handtekening van ActiveCampaign heeft een zeer goede reputatie. Dit is voor de meeste zender van e-mails voldoende. Echter, het is ook mogelijk om de DKIM in te stellen voor je eigen domein als je dit wilt.

 

Je stelt je eigen DKIM als volgt in:

1. Klik linksonder op het tandwieltje (instellingen);

2. Klik vervolgens op ”Geavanceerd”;

3. Selecteer de optie ”Ik zal mijn eigen e-mailverfificatie beheren.”

mceclip0.png

4. Vul hier je domeinnaam in en klik op ”Genereren”

mceclip1.png

5. Nadat je je domein hebt ingevuld ontvang je een TXT-gegevensnaam en een TXT-gegevenswaarde. Deze waarden dien je toe te voegen aan de DNS van je hostingpartij. Hieronder beschrijven we voor Neostrada, Yourhosting en Hostnet hoe je dit kunt doen.

Staat jouw hostingpartij er niet tussen? Neem dan even contact met ze op voor verdere instructies.

 

Neostrada

  1. Ga naar Neostrada.nl
  2. Log in bij het klantenpaneel
  3. Klik in het menu op 'Diensten'
  4. Klik op het potloodje bij de domeinnaam waarvan je de DNS wilt aanpassen
  5. Klik op 'Domein beheer' > 'Nameservers en DNS-records beheren'
  6. Hier kun je gevolgens de DKIM toevoegen.
    1. Vul bij 'Naam' de TXT-gegevensnaam in die je net in je MailBlue account hebt opgevraagd
    2. Zet 'Type' op 'TXT'
    3. Bij inhoud voeg je de TXT-gegevenswaarde toe die je in je MailBlue account hebt opgevraagd
    4. Klik op toevoegen

Voor meer informatie bekijk ook de hulpomgeving van Neostrada.

 

Yourhosting

  1. Ga naar Yourhosting.nl
  2. Log in op'Mijn Account'
  3. Klik op 'DNS- en redirectbeheer'
  4. Klik op je domeinnaam
  5. Scroll naar onder voor een leeg DNS-veld
  6. Kies bij type voor 'TXT'
  7. Vul bij 'Naam' de TXT-gegevensnaam in uit je MailBlue account
  8. Vul bij 'Waarde' de TXT-gegevenswaarde toe die je in je MailBlue account hebt opgevraagd
  9. Klik op 'DNS opslaan'

Voor meer informatie bekijk ook de hulpomgeving van Yourhosting.

Hostnet

  1. Ga naar Mijn Hostnet
  2. Log in
  3. Klik op 'Diensten'
  4. Klik op je domeinnaam
  5. Klik op het tabje 'Domeinnaam' en vervolgens 'DNS wijzigen'
  6. Klik onderaan op 'Voeg nieuw record toe'
  7. Kies het type 'TXT'
  8. Vul bij 'Record naam' de TXT-gegevensnaam in uit je MailBlue account
  9. Vul bij 'Inhoud' de TXT-gegevenswaarde toe die je in je MailBlue account hebt opgevraagd
  10. Sla de wijzigingen op.

Voor meer informatie bekijk ook de hulpomgeving van Hostnet.

 

Wanneer je de DKIM hebt toegevoegd aan je DNS kun je met onze MailBlue Toolbox checken of je DKIM goed staat ingesteld. Let wel; het kan max 2 uur duren voordat dit verwerkt is en zichtbaar in de resultaten van de toolbox.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0