Mijn account heeft zijn limiet bereikt, wat nu?

Wat gebeurt er als je over het max aantal contacten zit van je abonnement? Het account zal niet automatisch geüpgraded worden. Via jouw persoonlijke portal kan je gemakkelijk online jouw account upgraden. Lees hier meer informatie over het upgraden van je account.

 

Het is niet mogelijk om nieuwe contacten toe te voegen. 

Dit is afhankelijk van welke methode je gebruikt om contacten toe te voegen aan jouw account. Hieronder vind je een overzicht van de meest gebruikte methodes om contacten toe te voegen en de gevolgen wanneer de account zijn limiet heeft bereikt.

  • Contacten worden toegevoegd middels een API

Wanneer je gebruik maakt van onze open API of een intergratie gebruikt van een externe partij om contacten toe te voegen aan jouw account, is het na het bereiken van het account limiet nog steeds mogelijk contacten toe te voegen middels deze methode.

  • Contacten worden toegevoegd middels een ActiveCampaign formulier

Wanneer je gebruik maakt van een ActiveCampaign formulier op je website of elders is het bij het bereiken van het account limiet nog steeds mogelijk het formulier in te vullen en worden deze contacten toegevoegd aan het account.

  • Contacten handmatig importeren

Bij het bereiken van de account limiet is het niet meer mogelijk contacten te importeren middels een CSV-bestand.

  • Contacten handmatig invoeren via de Admin

Bij het bereiken van de account limiet is het niet meer mogelijk een nieuw contact te creëren door te klikken op ‘Nieuw Contact’ op de contacten pagina.

 

Het is niet meer mogelijk om campagnes/e-mails aan te maken of te verzenden

Wanneer je account zijn limiet heeft bereikt, is het niet meer mogelijk om een campagne/e-mail aan te maken of te verzenden. Zodra je account is geüpgraded is dit uiteraard wel weer mogelijk.

Als je de API gebruikt om contacten te importeren kan je maximaal 10% over je limiet gaan, voordat het niet meer mogelijk is om campagnes/e-mails aan te maken of te verzenden.

 

Contacten worden niet toegevoegd in de automations/automatiseringen

Wanneer je account zijn limiet heeft bereikt worden automations niet meer getriggerd voor je contacten.

Als je de API gebruikt om contacten te importeren kan je maximaal 10% over je limiet gaan, voordat het niet meer mogelijk is dat de contacten worden getriggerd voor de automations/automatiseringen.

 

Contacten die in een automation staan wanneer de limiet wordt bereikt:

Alleen de contacten die binnen 24 uur een reeds aangemaakte geautomatiseerde e-mail zullen ontvangen, zullen deze ook daadwerkelijk ontvangen. Als een contactpersoon langer moet wachten dan 24 uur op een reeds aangemaakte geautomatiseerde e-mail, dan zal deze e-mail niet naar deze personen worden verzonden.

Zodra je account is geüpgraded kan je weer gebruikmaken van de functionaliteiten zoals je die bent gewend.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0