Hoe pas ik de opt-in bevestigingsmail aan?

De opt-in bevestigingsmail is het bericht die je contacten ontvangen nadat ze zich via een formulier hebben ingeschreven. Dit bericht kan alleen verstuurd worden wanneer je de dubbele opt-in functie aan hebt staan bij het formulier. Voor meer informatie over het verschil tussen een single en dubbele opt-in, klik hier. Als een contact al actief in je lijst staat, wordt deze mail niet verstuurd.

Voor de video, klik hier.

Om je bevestigingsmail aan te passen, dien je de volgende stappen uit te voeren:

 

1. Klik in het menu op "formulieren".

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.31.47.png

 

2. Klik op "wijzig" naast het formulier waarvan je de bevestigingsmail wilt aanpassen.

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.33.29.png

 

3. Klik op "opties" in het menu rechts en vervolgens op het tandwieltje rechts van de lijst dropdown bij "formulieractie".

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.35.54.png

 

4. Klik op "wijzig" naast "opt-in email".

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.37.56.png

 

5. Vervolgens kun je de mail bewerken op dezelfde manier als dat je je mails opstelt. Om het onderwerp van de bevestigingsmail te wijzigen, klik je op het tandwieltje rechts bovenin.

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.42.04.png

 

6. In het nieuwe venster dat opent kun je dit aanpassen. Ook kun je een test naar jezelf sturen.

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.44.11.png

 

7. Wanneer je klaar bent met de wijzigingen, klik op "klaar".

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.45.22.png

 

8. Klik vervolgens op "opslaan".

Schermafbeelding_2018-07-27_om_10.48.32.png

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0