Het importeren van mijn contacten is mislukt. Wat kan ik doen?

Hieronder vind je een overzicht van de oorzaken die ervoor kunnen zorgen dat jouw CSV-import de contacten niet volledig uploadt. We geven je direct de handvaten om de foutmelding de verhelpen en te voorkomen bij de volgende upload.

  1. Het CSV bestand was niet UTF-8 gecodeerd. Wanneer het bestand niet UTF-8 gecodeerd is dan is het niet mogelijk de contacten te importeren. Dit kan gebeuren wanneer een XLS-bestand als een CSV-bestand wordt opgeslagen. Door gebruik te maken van Google Sheets en het te exporteren als CSV-bestand kan je er zeker van zijn dat het bestand UTF-8 gecodeerd is.
  1. Het bestand is te groot of heeft te veel zelfgemaakte velden. Grote velden of te veel zelf gemaakte velden (extra velden) kunnen ervoor zorgen dat het importeren van de contacten mislukt. We adviseren het bestand op te delen zodat er meerdere (kleine) bestanden ontstaan. Verwijder hiernaast overbodige velden.
  1. Contacten hebben geen e-mailadres. Contacten dienen een geldig e-mailadres te hebben. Wanneer dit ontbreekt of wanneer een e-mailadres niet correct is gespeld zal de betreffende contactpersoon worden overgeslagen tijdens de import. Controleer ook bij deze contacten of het e-mailadres correct is gespeld.
  1. Contacten staan op een uitgesloten lijst (exclusion list). Wanneer een contact eerder is toegevoegd aan een uitgesloten lijst (exclusion list), dan worden zij automatisch overgeslagen tijdens de import. Een uitgesloten lijst (exclusion list) is een lijst met desbetreffende contacten waarvan je eerder hebt aangegeven dat je ze wil uitsluiten van jouw campagnes en automations. Contacten die op de uitgesloten lijst staan kan je handmatig overzetten naar de contactenlijst die je voor ogen hebt.
  1. Contacten zijn in het verleden gebounced, hebben zich uitgeschreven (unsubscribers) of ze staan al in de desbetreffende contactenlijst. Wanneer het bekend is dat contacten bouncen, zichzelf in het verleden hebben uitgeschreven (unsubscribed) of de contacten staan al in de desbetreffende lijst dan zullen zij overgeslagen worden tijdens de import.
  1. Het bestand bevat speciale karakters.  Speciale karakters worden meegenomen, maar specifiek voor de apostrof ( ‘ ) en de backslash ( \ ) zijn er beperkingen. Wanneer deze tekens voorkomen in het bestand dient ervoor gezorgd te worden dat het veld met dubbele aanhalingstekens wordt ingesloten. Bijvoorbeeld wanneer een contact de achternaam O’Conner heeft, moet dit in hebt bestand worden weergegeven als “O’Conner”.
  1. Het CSV-bestand bevat meer contacten dan jouw account toelaat. Om alsnog het bestand te kunnen importeren zal het account eerst geüpgrade moeten worden. Via jouw persoonlijke portal kan je gemakkelijk het account upgraden. Lees hier hoe.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0